رییس جمهور در دیدار با سرژ سركیسیان:

نوروز متعلق به همه ملت‌هاست

۱۳۹۰/۰۱/۰۸ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۷۹
نوروز متعلق به همه ملت‌هاست
دكتر محمود احمدی‌نژاد گفت: تهران و ایروان در راستای تامین منافع ملت‌های خود و صلح و دوستی به دنبال گسترش روز افزون مناسبات و همكاری های دو جانبه و منطقه‌ای هستند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس جمهور در حاشیه جشن جهانی نوروز در دیدار با رییس جمهور ارمنستان با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای ارتقاء سطح روابط و همكاری‌ها با ارمنستان ندارد، گفت: دو كشور و دو ملت به عنوان همسایه یكدیگر در یك حوزه تمدنی قرار دارند و باید با همدلی و دوستی در كنار هم زندگی كنند.

رییس‌جمهور روند اجرای توافقات فی‌مابین را مثبت ارزیابی كرد و تسریع در اجرا و اتمام پروژه های موجود در بخش انرژی و حمل و نقل و شناسایی ظرفیت‌های جدید همكاری را مورد تاكید قرار داد.

دكتر احمدی‌نژاد همچنین با قدردانی از حضور همتای ارمنستانی خود در جشن جهانی نوروز گفت: نوروز متعلق به همه ملت‌هاست و امیدواریم این روز در همه جهان گرامی داشته شود تا به واسطه آن صلح و عدالت و دوستی جای كدورت‌ها و بداخلاقی‌ها را بگیرد.

سرژ سركیسیان رییس‌جمهور ارمنستان نیز در این دیدار از حضور در جشن جهانی نوروز ابراز شادمانی كرد و گفت: نوروز می‌تواند نقش بسزایی در نزدیكی هر چه بیشتر دو ملت به یكدیگر داشته باشند.

وی در ادامه افزایش سطح همكاری‌های دو كشور را در بخش‌های مختلف مورد تاكید قرار داد و گفت: ارمنستان با اهتمام ویژه تقویت و گسترش همكاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌كند.

نظر شما