رییس جمهور در مراسم پنجمین جشن فن‌آوری هسته‌ای:/مشروح

ایران باید به مرکز تولید و صدور فن‌آوری هسته‌ای تبدیل شود

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۲۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۴۴۴۳
ایران باید به مرکز تولید و صدور فن‌آوری هسته‌ای تبدیل شود
دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: امروز بزرگ ترین خدمت به بشریت اصلاح مدیریت جهانی و حاکم شدن عدالت است.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا رییس جمهوری اسلامی ایران، در پنجمین جشن روز فناوری هسته ای که با حضور مقامات عالی رتبه کشور در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه رسیدن ایران به دانش هسته ای شاید مهمتر از ملی شدن صنعت نفت در این کشور است، گفت: مهم تر از آن استقلال و عزت ملی بود که باید به وسیله آن تثبیت می شد.

وی افزود: رسیدن ایران به دانش هسته ای به 2 علت مهم بود؛ که علت اول آن علم است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعالی یک انسان و جامعه بدون علم و فناوری ممکن نیست، گفت: علمی که تبدیل به فناوری شود و در حرکت یک ملت تاثیر گزار باشد، دروازه ورود به افق های بالا و فتح آن است.

احمدی نژاد با اشاره به این که علم نور افکنی است که مسیر حرکت را روشن کرده و قدرت تسلط بر طبیعت و به کار گیری نیروها و استفاده از آنان را در اختیار انسان قرار می دهد، تصریح کرد: علم دروازه کمال معنوی انسان است.

وی یادآورشد: برخی علوم زمینه ساز و پایه رسیدن به سایر علوم بوده که یکی از آنان انرژی هسته ای است.

رییس جمهور با نگاهی به سرعت رشد و پیشرفت کشور در سال های اخیر، اظهار داشت: در تولید علم و فناوری سرعت رشد ما آنقدر زیاد شده که امسال طبق آمار اعلام کردند چند برابر متوسط رشد جهانی توانسته ایم پیشرفت کنیم و اگر این راه را با این سرعت ادامه دهیم، ظرف چند سال تمام قله ها و علوم در دسترس دانشمندان ما قرار می گیرد.

احمدی نژاد رسیدن به استقلال و خودباوری را از دیگر علت های اهمیت رسیدن ایران به دانش هسته ای دانست و افزود: دشمنان ما می خواستند علم و خودباوری را از ما بگیرند.

وی تاکید کرد: حرکت در جهت به دست آوردن و تثبیت دانش هسته ای، صیانت از استقلال، خودباوری و حرکت ملت ایران است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه وقتی که قله ای فتح می شود، حرکت در همه زمینه ها شتاب می گیرد، گفت: دشمنان بشریت کشورهای دنیا را طبقه بندی کردند و عده ای را ارباب و بخشی دیگر را همواره نوکر می دانند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مهمتر از بحث علمی در موضوع هسته ای استقلال، خودباوری و اثبات عزت و وجود یک ملت در برابر قدرت های سلطه جو بود.

وی افزود: برای آنها پذیرش دانش هسته ای راحت تر از اقتدار و اعمال اراده ملی در این سرزمین بود.

احمدی نژاد اظهار داشت: در فضایی که سلطه گران این باور را به جهان القا کردند که خارج از اراده آنها حرکتی نباید انجام شود، اگر ملتی حرکت کرده و این باور را باطل کند، پایه های اصلی قدرت استکبارگران متزلزل شده و از بین می رود.

رییس جمهور تصریح کرد: خدا را شاکریم که هم در عرصه علم و فناوری و هم در عرصه صیانت از عزت و اقتدار ملی، ملت ایران یک ملت شکست ناپذیر است و همه جهان امروز فهمیده اند که ملت ایران ملتی است که اگر تصمیم بگیرد کاری را انجام دهد، هیچ قدرتی نمی تواند مانع او شود.

وی با تشکر از مجموعه مدیران، دانشمندان و متخصصان هسته ای کشور به خاطر رسیدن به دستاوردهای جدید هسته ای، گفت: باید به سمتی برویم که از تمام ظرفیت هسته ای در مسیر سعادت و رفاه جامعه بشری استفاده کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به کاربردهای دانش هسته ای در صنعت کشاورزی و تولید نیرو، تصریح کرد: این برازنده ایران است که به مراکز صدور و تولید دانش هسته ای تبدیل شود.

رییس جمهور با بیان اینکه در موضوع تبادل سوخت هسته ای بدخواهان کشور باور نداشتند که ما می توانیم که صفحه سوخت را تولید کنیم و می خواستند آن را به بالاترین قیمت به ما بفروشند، گفت: اما هنگامی که دانشمندان ما تصمیم به ساخت آن گرفتند، گرد یأس و ناامیدی در چهره بدخواهان پاشیده شد.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ عرصه ای از دسترس دانشمندان ما دور نیست، گفت: ایران باید به پایگاه صدور خدمات فنی- مهندسی و دانش هسته ای تبدیل شود و ملت ایران منتظر است تا هر روز اخبار خوش و پیشرفت های جدید را از مسوولان انرژی اتمی کشور بشنود.

ریس جمهور با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مرحله از موفقیت در فناوری هسته ای زحمت زیادی کشیده شده است، اظهارداشت: در این راه کسانی بوده اند که این مسیر را تا مراحلی جلو بردند؛ با تمام سختی ها و مشکلات ملت ایران ایستادگی کرده و تسلیم نشدند.

رییس جمهور تصریح کرد: این موفقیت چند علت دارد که شناخت این دلایل راه را برای آینده هموارتر می کند. علت اول توکل ملت ایران بر خدا است. ملت متوکل بر آسمان احساس عزت می کند و با توکل بر خدا از زرق و برق چشم خیره کن قدرت های بزرگ نمی هراسد. ملت ما متوکل برخداست و پیوسته برآسمان بود.

احمدی نژاد علت دوم موفقیت ایران در عرصه هسته ای را همدلی بی نظیر دانست و گفت: من خاطرات فراموش نشدنی از نهضت هسته ای ایران دارم؛ در یکی از سفرها وقتی در بین راه ایزه و باغ ملک، آماده حرکت می شدیم، به گروهی از کودکان برخوردیم که همه با هم یکصدا مشت ها را گره کرده و گفتند انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

وی یادآورشد: ملت 70 میلیونی، همدل و روشن است که اگر بر خدا توکل کند، حتما هر چه اراده کرده است، محقق خواهد شد. ایستادگی بی نظیر ملت ایران و رهبری گرانقدر و همدلی تاریخی مردم، ما را در این راه پیروز کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: من باید صمیمانه از ساحت مقدس امام زمان (عج) تشکر کنم؛ چرا که او تجلی اراده خداست. من به عنوان کوچک ترین خادم ملت ایران می گویم که در موضوع هسته ای عنایات و هدایت های امام عصر (عج) مشهود بود. ما باید همه اینها را حفظ کنیم، توکل بر خدا، همبستگی، ایستادگی و توجه به اراده امام عصر ما را در همه عرصه ها پیروز خواهد کرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موانعی که غرب در طول سال های گذشته در برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده، گفت: 6 سال قبل آنها می گفتند شما باید همه برنامه های خود را تعلیق کنید و هیچ فعالیتی نداشته باشید. در آن روزها تازه به دوران رسیده ها و کسانی که با زور و پول خود را حاکم دنیا می دانستند، سعی داشتند ما را از مسیر این فعالیت باز دارند. ما باید تاریخ را مرور کنیم تا بدانیم چه مسیری را طی کرده ایم. آنها باور داشتند که می توانند جلوی ملت ایران را بگیرند. البته افرادی را هم در داخل داشتیم که به این کار کمک می کردند.

وی تصریح کرد: باید ببینیم از کجا به کجا رسیدیم. امروز چه کسی جرأت دارد مانع اراده ملت ایران شود. هدف های آنها دیگر آرزوهایی است که آنها به گور می برند. آنها دنبال ساقط کردن ملت ایران بودند، اما توکل بر خدا، همدلی و ایستادگی آنها را ناامید ساخت.

رییس جمهور اظهار داشت: باور ما از همان سال ها این بود که ایستادگی می تواند ما را به اهدافمان برساند. امروز هم راه همین است، ما باید همدل و برای خدا در کنار هم برای رسیدن به همه اهداف کشور، تلاش کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به بحث هدفمند کردن یا رانه تصریح کرد: در این پروژه عظیم، ملت ایران تصمیم گرفت و توانست از سنگین ترین گردنه اقتصادی به سلامت عبور کند. ملت ایران هرجا که برای خدا و همدل بایستد، پیروز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما ملتی هستیم که نمی توانیم از مناسبات جهانی فارغ شویم. امروز روند حرکت بشریت به سمت جهانی شدن است. انسان بدون زندگی جهانی ناقص است. آغاز شکوفایی انسان در یک افق جهانی اتفاق می افتد. انسانی که محدود به یک شهر، رنگ یا زبان یا حزب و گروه باشد، بسیار بسته و کوچک است.

رییس جمهور تصریح کرد: شکوفایی انسانی زمانی آغاز می شود که همه جهانی فکر کنند و جهانی زندگی کنند. فطرت الهی انسان ها به دنبال توحید، عدالت، عشق و محبت است و اصلی ترین مانع در برابر شکوفایی انسان در طول تاریخ، مدیریت های بسته، حقیر و ناصالح بوده است. مشکل اصلی جهان امروز از مدیریت های حاکم بر جهان است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: عده ای زورگو برمرکز اصلی مدیریت جهان مسلط شده و آن را اداره می کنند. در بحث هسته ای با ما چه کردند و با دوستان خودشان چگونه رفتار کردند، ملتی را که تحت فشارهای سنگین همه قوانین را رعایت می کرد، به تخلف و انحراف متهم کردند و جالب است که برای اتهامات وارد کرده، هیچ دلیل و سندی نداشتند. ولی آن را محرز تلقی می کردند.

رییس جمهور با اشاره به تغییر رفتار سردمداران غرب گفت: آنها با شعار حقوق بشر وارد شده و حیثیت بشر را زیر پا له می کنند. با هر کشور و برنامه ای که مخالف منافعشان باشد، برخورد کرده و علیه آن فضا سازی می کنند. برای مثال بمب باران شیمیایی علیه ایران را که توسط عراق صورت گرفت، حمایت و به یکباره 180درجه تغییر می کنند و صدام را برکنار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای خود آنها نیز آزادی وجود ندارد، نظام آنها مبتنی بر دموکراسی سرمایه داری است که حتی مردمشان هم حق انتخاب آزاد ندارند.

احمدی نژاد گفت: کسی که با شعار تغییر آمده، هیچ چیز را بهبود نبخشیده است. فریبکاری و کشتن مردم همچون گذشته ادامه دارد. وضع اقتصاد جهان از هر دوره ای بدتر شده است. آنها با چپاول مدرن تنها در کشور خود پول تولید می کنند و در عوض از دیگران کالا می گیرند تا پول خود را بر جهان حاکم کنند، این یعنی غارت مدرن ملت ها.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت آمریکا امسال بیش از 1600 میلیارد دلار کسری بودجه داشته است، گفت: این کسری را آنها از کجا می خواهند جبران کنند؛ دولت آمریکا 14 هزار و 600 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که این بدهی را از جیب ملت های دیگر جبران می کند و از جیب دیگران ثروتمند می شود.

وی با طرح این پرسش که آیا نمی شد مسایل منطقه را از راه های انسانی تر حل کرد و بدون توسل به جنگ و اسلحه مسایل را اداره کرد، گفت: تفکر مدیریت غالب بر جهان اشتباه است و مشخص است که به بن بست می رسد. امروز در دنیا مبنای جنگ و درگیری نگاه غالب است و باید اصلاح شود که اصلاح این وضعیت یک ماموریت همگانی است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: نگاه سرمایه داری به انسان ها به چشم یک دست مایه اقتصادی نگاه می کند.

وی ادامه داد: این طریقه مدیریت، بریده از آسمان و متکی بر تمایلات نفسانی انسان ها است که ریشه مشکلات بشر بوده و البته در بن بست قرار دارد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز اصلاح مدیریت جهان وظیفه ای همگانی است، گفت: اگر در برابر زیاده خواهی دشمنان بشریت ملتی ذره ای سکوت کند، آنها بیشتر هجوم می آورند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مدیریت فعلی جهان در پایان راه است، تصریح کرد: بنده یقین دارم این جولان ها و عصبانیت های اخیر نیز آنها را نجات نمی دهد، چرا که بشریت از یک مرحله آگاهی و بیداری عبور کرده است.

وی اظهار داشت: وضع خودخواهان و قدرت طلبان امروز آنقدر خراب است که راهی جز پایین آمدن از کاخ های زور برای نجات آنها وجود ندارد.

رییس جمهور با بیان اینکه هر ملت متناسب با داشته ها، نعمات و استعدادهای خدادادی مسوولیت دارد، اظهار داشت: بزرگ ترین خدمت به بشریت اصلاح مدیریت جهانی و حاکم شدن عدالت است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما باید به فکر آینده باشیم، گفت: بالاترین جهاد بر هم زدن نظام های ظالمانه البته نه با جنگ است.

وی افزود: ملت ایران برای پیشبرد اندیشه های خود در طول تاریخ هیچگاه نیاز به جنگ نداشته است.

رییس جمهور یادآورشد: در این صحنه جهانی تنها ملتی که می تواند اندیشه آسمانی و نجات بخشی را به جهان عرضه کند، ملت ایران است. این یک مسوولیت است و ما باید خود را اولا اصلاح کنیم و ثانیا ایران را به جامعه ای الگو تبدیل کرده و اندیشه های متعالی این سرزمین را به جهان معرفی کنیم.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر به دنبال علم، فناوری و پیشرفت کشور هستیم، همه اینها پشتوانه عرضه این فرهنگ به بشر است.

وی در پایان با بیان اینکه آینده از آن ملت هاست که پیشاپیش آنها ملت ایران قرار دارد، تصریح کرد: ملت ایران در این ماموریت با همدلی، توکل به خدا و ایستادگی موفق می شود.

نظر شما