رییس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سمنان:

طرح جامعی برای انتقال سازمان های دولتی از تهران در دست مطالعه است

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۰۷۳
طرح جامعی برای انتقال سازمان های دولتی از تهران در دست مطالعه است
رییس جمهور از وجود طرح جامع مطالعاتی برای امکان سنجی مناطق مختلف کشور برای انتقال سازمان های دولتی از تهران خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد شامگاه سه شنبه در گفتگوی زنده تلویزیونی با شبكه استانی سمنان تصریح كرد: در حال حاضر ظرفیت های مناطق مختلف کشور در راستای تمرکززدایی از تهران در دست مطالعه و امكان سنجی است.

 احمدی نژاد با اشاره به آینده روشن استان سمنان در بخش توسعه خاطر نشان كرد: با احداث آزادراه قم-تهران-مشهد و به ویژه خط آهن سریع السیر مسیر تهران - مشهد با سرعت 350 کیلومتر در ساعت، ظرفیت های جدیدی در استان سمنان ایجاد می شود و وقتی تردد از این استان به تهران و مشهد راحت شود، خود به خود جمعیت بیشتری جذب سمنان خواهد شد و فکر می کنم این استان ظرفیت پذیرش حداقل یک میلیون نفر جمعیت دیگر را خواهد داشت.


رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های اقتصادی دولت بعد از تثبیت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اظهار داشت: دولت مصمم است مراحل تكمیلی طرح بزرگ تحول اقتصادی كشور را كه بعد از گام اول آن یعنی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، ادامه دهد و امیدواریم با همین همبستگی و همراهی که از مردم شاهد بودیم و با عنایت خداوند ، مراحل بعدی را اجرا می كنیم.


رییس جمهور تمرکز بر ایجاد اشتغال را برنامه بعدی اقتصادی دولت عنوان کرده و اظهار داشت: پیش بینی شده كه سرمایه گذاری دولت برای ایجاد اشتغال از رشد حدود 70 درصدی برخوردار باشد و به فضل الهی با کلید خوردن این طرح در کمتر از سه سال نرخ بیکاری به زیر 3 درصد خواهد رسید.


 احمدی نژاد اصلاح سیستم بانکی و مالیاتی کشور را از جمله طرح ها و برنامه های دیگر دولت برشمرد كه اجرای آنها از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.


رییس جمهور افزود: ظرفیت کار بانک های كشور بسیار بیشتر از رقم فعلی است و منابع موجود هم فقط باید بانکداری اسلامی و قرض الحسنه را تقویت کند و در بانکداری باید عقود اسلامی حاکم شود تا نه تنها ربا در شبکه بانکی نباشد بلکه حتی شبهه ربا نیز کاملا از بین برود.


وی تاکید کرد. سیستم مالیاتی کشور باید به گونه ای اصلاح شود که ضمن آگاهی مردم از میزان و نحوه پرداخت مالیات، مالیات های بالاتر از کسانی اخذ شود که از درآمد بیشتری برخوردارند.


رییس جمهور در ادامه این گفت و گوی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که منشا قدرت و پشتوانه ایستادگی دولت در مقابل زورگویی قدرت مداران جهان در مناقشه هسته ای چه بود؟ تصریح كرد: پشتوانه دولت در عرصه ایستادگی برای احقاق حقوق هسته ای، هوشیاری و پیوستگی ملت بزرگ ایران با توکل بر عنایات خداوندی بود.


 احمدی نژاد ادامه داد: صحنه هایی شبیه به آنچه امروز در سمنان به بهانه حضور یک خادم ملت، خلق شد نمایش اقتدار ملت ایران در عرصه بین المللی است و با اطمینان می گویم که این گونه صحنه ها معادلات بین المللی را بر هم زده و طراز اقتدار ملی ایران را چند پله بالا می برد. همین نمایش حضور است كه طرح‌های دشمنی دشمنان با ملت ایران از جمله سپر موشکی را کاملا خنثی می کند چرا که ملت علنا اعلام می کنند که ما از موشک و بمب شما هراسی نداریم.


وی افزود: اینکه مردم در مراسم استقبال بر پشتیبانی و حمایت خود از دولت تاكید كرده و دولت را به ایستادگی در مقابل زیاده خواهان دعوت می كنند نشان دهنده آن است كه مردم از اوضاع و شرایط داخلی و بین المللی آگاهی كامل دارند.
رییس جمهور در بخش دیگری از گفت وگو در تشریح رویکرد فرهنگی دولت در دور سوم سفرهای استانی اظهار داشت: دولت انتظار دارد استان سمنان در کنار صادرات ارزشمند کشاورزی و صنعتی به استان های دیگر و به خارج از کشور صادرات فرهنگی هم داشته باشد و رویکرد فرهنگی دولت به مثابه این است که ارزش های فرهنگی ملت ایران را شناخته و حفظ و به نسل های آینده منتقل کند.


احمدی نژاد در واکنش به این سوال که با وجود عبور حداقل 12 میلیون زائر مشهد مقدس در سال از استان سمنان اما این استان از ظرفیت جذب حداقلی این رقم عاجر است، تصریح کرد: سمنان چند محور برای پیشرفت دارد که یکی از آنها موضوع توریسم و ایرانگردی است. سمنان یک استان چهار فصل است و جذابیت های طبیعی بسیار منحصر به فردی دارد که از جمله آنها جنگل ابر و کویر است.


وی اضافه کرد: دولت 23 منطقه ویژه گردشگری برای استان تصویب کرده و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مناطق دعوت به عمل می آورد و خود دولت نیز در جلسه استانی هیات دولت بودجه مناسبی برای توسعه این مناطق در نظر گرفته است.


رییس جمهور در توضیح اقدامات دولت برای رفع مشکل کم آبی استان نیز تصریح كرد : انتقال آب خزر و نیز انتقال آب از کشورهای همسایه به استان های کم آب از جمله برنامه های دولت برای استان هایی نظیر سمنان است و در این راستا دولت سرمایه گذاری برای اصلاح شیوه های مصرف آب را نیز در دستور كار دارد.


 احمدی نژاد با اشاره به برنامه های دولت برای استقرار صنایع تکمیلی بخش کشاورزی در استان سمنان گفت: دولت به کسانی که بخواهند در بخش صنایع تکمیلی بخش کشاورزی سمنان سرمایه گذاری کنند وام ارزان قیمت و معافیت های مالیاتی اعطا می کند.

نظر شما