در جریان بازدید از آخرین دستاورهای پزشکی؛

سامانه راهبردی جراحی هوشمند با حضور رییس جمهور رونمایی شد

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۴:۲۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۹۷
سامانه راهبردی جراحی هوشمند با حضور رییس جمهور رونمایی شد
دکتر احمدی نژاد در جریان بازدید از آخرین دستاوردهای دانشمندان كشورمان در عرصه پزشكی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران از سامانه راهبردی جراحی هوشمند رونمایی كرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور در جریان بازدید از آخرین دستاوردهای دانشمندان كشورمان در عرصه پزشكی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران از سامانه راهبردی جراحی هوشمند رونمایی كرد.

سامانه راهبری جراحی هوشمند با كاربرد در جراحی های گوش و حلق و بینی و جراحی مغز و اعصاب با تلاش محققان مركز رشد لوازم و تجهیزات پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران و با حمایت مركز همكاری های فن آوری و نوآوری های ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.

با استفاده از این سیستم می توان موقعیت ابزار جراحی را رد گیری و آن را در تصاویر 2بعدی یا مدل های 3 بعدی تهیه كرد و به پزشك نشان داد تا وی بتواند با اطلاعات كامل تری از محل ابزار خود و بافت پیش رو عمل مورد نظر را با حداكثر دقت انجام دهد.

در مجموع این سامانه تركیبی از بهترین سخت افزارها و نرم افزارها و شرایط ویژه و قابل قبولی برای دسترسی و بررسی اطلاعات مورد نیاز در فیلدهای جراحی در اختیار جراح قرار می دهد.

دوربین تخصصی ردگیری، دید وسیعی به جراح می دهد و عملكرد وی را بدون محدودیت باقی می گذارد.

مانیتورهای این سیستم با دقت بالا و جابجا شونده تصویرها را در نزدیك ترین فاصله و با بهترین كیفیت در معرض دید جراحان قرار می دهند.

گفتنی است در این سیستم جراح می تواند تمام داده ها را در پایگاه داده ها به صورت خودكار ذخیره و تمامی فرآینده ها را در رایانه قابل حل خود طرح ریزی و به راحتی به سیستم موجود در اتاق عمل منتقل كند.

همچنین با استفاده از این سیستم پزشك می تواند عمل انطباق را به صورت دقیق و راحت بین وضعیت فعلی بیمار و داده هایی كه قبل از عمل از وی گرفته شده است ایجاد كند.

استفاده از الگوریتم های پیچیده، سریع و متنوع و در عین حال پایدار به راحتی این توانمندی را در اختیار جراحان قرار می دهد كه این باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود.

به طور كلی رویكرد سیستم ناوبری جراحی هوشمند، استفاده از تصاویر به دست آمده با روش های مرسوم مانند سی تی اسكن و MRI به كاربری تكنیك های پیشرفته آنالیز و نمایش اطلاعات و همچنین سیستم های ردگیری تخصصی به گونه ای است كه می توان ویژگی های بیشتری برای تشخیص و درمان به دست آورد و دقت جراحی را افزایش داد.

گفتنی است طراحی و اجرای نمونه های آزمایشگاهی این سامانه از سال 85 در مركز رشد تكنولوژی در پزشكی دانشگاه علوم تهران آغاز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز