در گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و بلاروس تاکید شد

ایجاد روابط گسترده و پایدار میان دو کشور ایران و بلاروس

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۸:۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۹۶
ایجاد روابط گسترده و پایدار میان دو کشور ایران و بلاروس
روسای جمهور ایران و بلاروس در گفت‌وگوی تلفنی فعال كردن همه ظرفیت های موجود در دو كشور را به منظور ایجاد روابط گسترده و پایدار مورد تاكید قرار دادند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روسای جمهور ایران و بلاروس در گفت‌وگوی تلفنی با تاكید بر ضرورت تسریع در تكمیل پروژه ها و موافقت نامه های دوجانبه، فعال كردن همه ظرفیت های موجود در دو كشور را به منظور ایجاد روابط گسترده و پایدار مورد تاكید قرار دادند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای بلاروسی خود با اشاره به اینكه روابط دو كشور در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است ایجاد روابط گسترده و پایدار بین دو كشور را به نفع دو ملت و منطقه دانست.

محمود احمدی نژاد بر فعال كردن تمام ظرفیت های موجود و تسریع در تكمیل پروژه های دوجانبه تاكید كرد و گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره در كنار بلاروس خواهد ایستاد و افزایش سطح رایزنی و هماهنگی دو كشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی به نفع صلح و امنیت جهانی است.

لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس، نیز در این تماس تلفنی با اظهار خرسندی از افزایش سطح مناسبات و همكاری های دو كشور اظهار داشت: بلاروس اهمیت ویژه ای برای گسترش روابط پایدار با ایران قایل است و شتاب بخشیدن به روند تكمیل پروژه های دوجانبه می تواند به نفع رفاه و پیشرفت دو ملت باشد.

نظر شما