رییس‌جمهور در مراسم افتتاح همزمان چند طرح عمرانی در كرمانشاه:

پیشرفت، آبادانی و اقتدار ایران به نفع تمام بشریت است

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۷:۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۱۷
پیشرفت، آبادانی و اقتدار ایران به نفع تمام بشریت است
دکتر احمدی نژاد گفت:امروز كسی تردید ندارد كه برای تاثیرگذار بودن در عرصه جهانی و زندگی با عزت باید ایران را بسازیم، ‌زیرا پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به نفع بشریت است.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و آغاز عملیات چندین طرح بزرگ عمرانی و صنعتی در كرمانشاه ضمن تقدیر از دست اندرکاران این پروژه ها، اظهار داشت: شاید گفته شود كه حجم برخی از پروژه هایی كه امروز در استان افتتاح شده خیلی بزرگ نیست، اما باید توجه داشت كه عظمت یك پروژه بر اندیشه و همت مجری آن است.

وی افزود: اینكه یك خانم از اسلام آباد تصمیم گرفته كاری بزرگ انجام دهد و كشور را از واردات كالایی بی نیاز كند، مهم است و این موضوع باید معیار، الگو و خط راهنما باشد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در معیارهای انسانی ابعاد فیزیكی فاقد نقش تعیین كننده است و اراده، همت و ایمان انسان هاست كه تعیین كننده محسوب می شود.

وی با تاكید بر ضرورت ساختن کشور گفت: امروز كسی تردید ندارد كه برای تاثیر گذار بودن در عرصه جهانی و زندگی با عزت باید ایران را بسازیم، ‌زیرا آبادانی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به نفع بشریت است.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه امروز نگاه ملت ها متوجه ملت ایران است و حتی حوادث كشورمان را روزانه رصد می کنند، یادآور شد: این حق جامعه بشری است كه ایران پیشرفته و مقتدر باشد، البته طرح این سخنان برگرفته از نگاهی ناسیونالیستی نیست بلكه نگاهی تاریخی و انسانی است، چرا كه فرهنگ و تمدن ملت ایران همواره الهی و انسانی و متعلق به همه ملت ها بوده است.

احمدی نژاد همدلی، همراهی و کار  را لازمه ساختن ایران  دانست و گفت: كار بالاترین شرف انسانی است و حتی كسانی كه برده داری كرده و انسان ها و ملت ها را استعمار می كردند نیز اگر چه نیت شیطانی، پلید و غیر انسانی داشتند، اما اهل كار و خطر بودند لذا امروز برای ما كه برای انسانیت كار می كنیم و هدفمان سعادت و كمال بشریت است، كار موضوعی ضروری و لازم محسوب می شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش  كرمانشاه را از مراكز اصلی تمدن بشر و مایه افتخار ایران زمین توصیف كرد و گفت: مردان و زنان بزرگ ، شجاع ، دلسوز، با اخلاق و وفادار كرمانشاهی خدمات گرانقدری به ایران و ارزشهای الهی در طول تاریخ انجام داده اند ودر دوران معاصر نیز كرمانشاه خط مقدم دفاع از موجودیت ایران بوده و با متانت و وقار و حداقل توقع، ایستادگی بی نظیری در مقابل سنگین ترین تهاجمات دشمن داسته و ایران را مدیون خود ساخته است.

وی ماه مبارك رمضان را ماه خدا و انسان ها دانست و گفت: در این ماه همه زیبایی ها، خوبی ها در منظر و مقابل انسان قرار دارد و اگر یكی از ویژگی های انسانی كه در ماه مبارك رمضان بسیار مورد تاكید قرار دارد، ین است كه انسان خود را وقف سعادت دیگران كند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه  ماه مبارك رمضان را ماه تمرین مجاهدت است، تصریح كرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان بهترین نمونه پیش روی انسانها قرار دارد كه همه لحظات زندگی خود، همه وجود و همه آرزوهایش را وقف مردم كرد و همه خواسته اش تعالی انسان بود.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه كرمانشاه می تواند و باید بهترین استان در كل منطقه باشد، گفت: خاك خوب، معادن غنی، آب فراوان، برق كافی ،‌خطوط گاز و نفت ، بهره مندی از وضعیت استان مرزی بودن و از همه بالاتر برخورداری از مردمی شجاع با همت های بلند و استعدادهای متعالی و ارزشمند این امكان را فراهم آورده تا كرمانشاه الگوی سایر استان های كشور و مناطق همجوار باشد.

رییس جمهور رسیدن به پیشرفت و تعالی استان را نیازمند تلاش ، همدلی و كار دانست و خاطر نشان كرد: دولت از همه تلاش هایی كه برای عمران استان صورت گیرد، حمایت خواهد كرد و امیدواریم تا پایان سال قرارداد احداث راه آهن غرب و امتداد آن تا مرز خسروی نهایی شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز