رییس جمهور در نشست خبری با رسانه ها-۴

دولت به کمک مردم هدفمند کردن یارانه ها را اجرا می کند

۱۳۸۹/۰۹/۰۸ - ۲۰:۰۵:۰۰
کد خبر: ۷۱۲۱
دولت به کمک مردم هدفمند کردن یارانه ها را اجرا می کند
احمدی نژاد گفت: ما به دنبال آن هستیم تا منافع این طرح را برای مردم به حداکثر برسانیم و خوشبختانه تا به امروز کسانی که دلبسته بودند تا ضربه بزنند نتوانسته اند کمترین حرکتی کنند و از این به بعد هم نمی توانند کاری انجام دهند.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از انتصاب سعیدلو تحولات چشمگیری در ورزش کشور به وقوع پیوسته و اقبال عمومی به ورزش افزایش یافته است ، اظهار داشت: در هنگام مدیریت آقای سعیدلو در سازمان تربیت بدنی رویدادهای شیرینی افتاد اما این اتفاقات حاصل کار جمعی است و مدیریت ایشان حاصل تلاش های گذشتگان است.

وی در ادامه افزود: من آینده درخشانی را برای ورزش کشور مشاهده می کنیم و در هفته آینده نیز از ورزشکاران تجلیل کرده و برنامه آینده ورزش کشور را مشخص خواهیم کرد.

رییس جمهور در ادامه نشست در پاسخ به این سوال که موضع شما در مقابله با جریان سازمان یافته ای که قصد به شکست کشاندن طرح هدفمند کردن یارانه ها دارند چیست ، اظهار داشت :ما بسیار هوشمندانه در حال حرکت به جلو هستیم و روی عنصر اصلی متمرکز هستیم .

احمدی نژاد بیان داشت : ما به دنبال آن هستیم تا منافع این طرح را برای مردم به حداکثر برسانیم و خوشبختانه تا به امروز کسانی که دلبسته بودند تا ضربه بزنند نتوانسته اند کمترین حرکتی کنند و از این به بعد هم نمی توانند کاری انجام دهند .

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه اطمینانی را به مردم می دهید که طرح هدفمند کردن یارانه ها در اجراء موفق خواهد بود و برای کاهش سوء استفاده چه تدابیری را پیش بینی کرده اید ، گفت : ما بالاترین اطمینان را به مردم خواهیم داد و دولت به کمک مردم هدفمند کردن یارانه ها را اجرا خواهد کرد که مطمنا الگوی مناسبی برای کشورهای دیگر نیز خواهد شد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره خواسته برخی از سران کشورهای عربی جهت حمله به ایران از آمریکا که در ویکی لیکس منتشر شده بود ، اظهار داشت : روابط ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است ، ما با هم برادریم و روابط رو به رشد ما در حال افزایش است اینها شیطنت است و سطح آگاهی مردم بالاتر از این هاست که به این مطالب اهمیت دهند من فکر نمی کنم این مسائل ارزش آنچنانی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود به جای پرداختن به خروج کارمندان از تهران و یا مطرح کردن بحث زلزله به مسائل مهمتری همچون مترو و حمل و نقل مردم بپردازیم ، بیان داشت: طرح های ما بسیار موفق و کارشناسی شده است من فکر نمی کنم جمعیتی که طی سی سال شکل گرفته باشد بتوان طی زمان کوتاهی کاهش پیدا کند ما فکر می کنیم انتقال کارمندان در سطح انتظار ما بوده است ما تا به حال 20 هزار نفر را از تهران به شهرستان ها منتقل کردیم و این جریان ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور در خصوص اقدامات دولت در توسعه مترو خاطرنشان كرد: مترو باید ساخته شود و به همین دلیل دولت‌های نهم و دهم بیش از 4 برابر دولت‌های قبلی به مترو كمك كردند و باید بهره بیشتری از این منابع ببریم.

وی افزود: همین امروز هم بخش مهمی از صنعت مترو توسط دولت تأمین می‌شود و همچنین در خصوص كمك به حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس‌ها دولت نقش مهمی ایفا می‌كند.
نظر شما