رییس جمهور در جمع رایزنان فرهنگی:

فرهنگ روح حاكم بر همه فعالیت‌هاست / نباید به فرهنگ رنگ و بوی نظامی داد

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۲:۲۲:۳۲
کد خبر: ۷۵۰۷۸
فرهنگ روح حاكم بر همه فعالیت‌هاست / نباید به فرهنگ رنگ و بوی نظامی داد
رایزنان فرهنگی كشورمان را منادیان فرهنگ و مدافعان عزت انسان و جامعه انسانی عنوان كرد و گفت: شكی نیست كه ماموریت شما یك ماموریت مهم و اساسی است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر احمدی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در دیدار رایزنان فرهنگی در هشتاد كشور جهان با بیان اینكه هر اقدامی تحت یك نظام فرهنگی است كه انجام می‌شود و یك پیام فرهنگی دارد، گفت: كار فرهنگی به طور مشخص ترویج اندیشه، مبانی فكری، ویژگی‌های اخلاقی و ارزشی، است بنابراین با این نگاه ما در عرصه بین‌الملل كار سیاسی نمی‌كنیم بلكه در اصل كار فرهنگی انجام می‌دهیم.

وی تصریح كرد: در عرصه اقتصاد هم اگر كار اقتصادی صورت می گیرد در اصل كار فرهنگی انجام شده چرا كه هر اقدامی كه در راستای كمال و رشد انسان باشد كار فرهنگی است، حتی صدور یك كالا.

رییس جمهور با بیان اینكه موضوع اصلی جامعه بشری فرهنگ است، گفت: مهمترین موضوع عالم هستی انسان است و مهمترین موضوع در باره انسان فرهنگ است، چون انسان بدون فرهنگ معنا ندارد.

 احمدی نژاد در ادامه با اشاره به موضوع جنگ فرهنگی، گفت: بنده به این موضوع اعتقاد ندارم، زیرا جنگ فرهنگ با بی‌فرهنگی و تعالی با سكوت است والا هیچ گاه دو نظام فكری و ارزشی كه در راستای كمال انسان باشند جنگی در آن معنا پیدا نمی كند.

رییس جمهور با طرح این سوال كه آیا فرهنگ مادی را می‌توان فرهنگ واجد ارزش دانست، گفت: ما فرهنگ منحط مادی را واجد ارزش نمی‌دانیم، اگر این طور باشد مطمئن باشید كه ارزش‌ها را ساقط می‌كند و چون انسان را ساقط می‌كند فرهنگ نیست و نباید آن را جزء كارهای فرهنگی برشمرد چون در واژه فرهنگ ارزش انسان مستتر است.

 احمدی نژاد با بیان اینكه ما با كسی جنگ نداریم، گفت: انسان‌های فرهنگی با كسی جنگ ندارند همچون پیامبران كه با كسی جنگ نداشتند و تمام وجودشان برای بشر رحمت و كرامت بود.

رییس جمهور با اشاره به موضوع تشكیل ارتش سایبری در كشور نیز گفت: نباید به فرهنگ رنگ و بوی نظامی داد، ذات فرهنگ ریشه‌كن كردن برخورد نظامی از مناسبات انسانی است، فرهنگ می‌خواهد بگوید كه رابطه انسان‌ها نباید براساس زور و قدرت باشد بلكه براساس انسانیت باید تنظیم گردد.

رییس‌جمهور گفت: فرق است بین اینكه افراد را به دین اسلام دعوت كنیم یا به خودمان، این نكته مهمی است، زیرا خیلی وقتی می‌بینیم كه كار جلو نمی‌رود اینجاست كه باید در خودمان تجدید نظر كنیم.

 احمدی‌نژاد همچنین با طرح این سوال كه بشریت را می‌خواهیم به چه چیزی دعوت كنیم، گفت: اگر ما به دنبال یك نبرد فكری و اندیشه‌ای هستیم باید بدانیم زمانی موفق خواهیم بود كه بر فضای فكری و اندیشه عالم غلبه كنیم.

رییس‌جمهور در ادامه قانع نبودن به وضع موجود و به دنبال حق و حقیقت بودن و وجود یك نقطه نورانی و آرمان‌های متعالی را از ویژگی‌های ماندگار ملت ایران برشمرد و گفت:‌ ملت ایران همیشه به دنبال حق و عدالت بوده و هیچگاه حق را به یك حزب و یا گروه و یا طایفه‌ای ترجیح نداده است.

 احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران همواره و در هر مقطعی به دنبال مقایسه وضع موجود جهان با آرمان‌های خود بوده است و در هر مقطعی وضع موجود را با آن آرمان‌ها مقایسه و اگر لازم بوده آن را نفی كرده است.

رییس‌جمهور تصریح كرد: امروز نظم و مدیریتی برمبنای اندیشه استعماری در جهان حاكم است كه تمام فرهنگ‌ها را شكل می‌دهد كه باید آن را نقد و نفی كرد كه یكی از محورهای اصلی كار فرهنگی همان نقد وضع موجود در دنیا و نفی آن است اما باید بدانیم كه هر نقد و نفی‌ای برای ما مطلوب نیست.


احمدی‌نژاد تصریح كرد: امواج انقلابی كه می‌خواهد وضع موجود را بر هم بزند زمانی در مسیر است كه نظام جامعه متعالی را دنبال و معرفی كند.

رییس جمهور گفت: امروز برگ برنده ما مرزها، تعصبات قومی و نژادی را می‌پیماید و انسان ها را بیدار می‌كند نظام جایگزین به جای نظام موجود عالم است كه باید آن را معرفی و جایگزین نظام فعلی كرد.

 احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه امروز ما جز ارائه نظام جایگزین حرفی برای جهانیان نداریم، گفت: اگر بدنبال كار فرهنگی هستیم باید بدانیم كه چه چیزی را می‌خواهیم به جهانیان معرفی و ارایه كنیم.

رییس جمهور در ادامه ارائه جامعه مهدوی به بشریت را الگوی مقابل جامعه كنونی عنوان كرد و اظهار داشت: امروز ما باید در مقابل نظم ضد انسانی و مادی، نظم جهانی مطلوب خود را معرفی كنیم و آن جامعه مهدوی است چیزی كه در فرهنگ ما معرفی شده است و از سویی فصل مشترك همه پیامبران الهی است و تنها جایگزین مطلوب و قابل عرضه‌ای است كه بشریت نیز آن را خواهد پذیرفت.

 احمدی نژاد افزود: برای نفی نظام موجود بهترین وسیله و ابزار معرفی نظام جایگزین است زیرا امروز در عرصه فرهنگ ما كالایی با ارزش‌تر از جامعه مهدوی چیزی برای عرضه نداریم.
رییس جمهور تصریح كرد: امروز استكبار جهان را تسخیر و در حال تولید فكر و اندیشه است. امروز اگر در اراده و افكار عمومی جهان تغییراتی رخ می‌دهد ناشی از پیام انقلاب اسلامی و معرفی نظام جایگزین است كه همین‌ امر محور وحدت است.


احمدی‌نژاد در ادامه به موضوع امام و انسان كامل اشاره كرد و گفت: صحبت از امام در اصل برافراشته شدن پرچم وحدت است به شرط آنكه خود را توجیح نكنیم بلكه حقیقت امام و حكومت جهانی را معرفی كنیم كه اگر اینها معرفی شوند تنها تعداد انگشت شماری از انسان‌ها خواهند ماند كه در برابر این الگو مقاومت خواهند كرد، بنابراین با این كار شما حقیقت عالم هستی را یكجا به بشریت عرضه كرده‌اید.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه گرایش به دین اسلام امروز در اروپا از رشد قابل توجهی برخوردارا ست، گفت: در نقطه مقابل این موضوع باید دید كه چند نفر غیرمسلمان به دنیا می‌آیند.

وی با طرح این سوال كه كار فرهنگی «چیست» گفت: همانطور كه اعلام كردند در یك كشور 35 میلیون نفری هشت نفر در ماه مبارك رمضان به دین اسلام گرویدند اما سوال اینجاست كه در طول این ماه چند نفر انسان غیرمسلمان در آن كشور به دنیا آمدند كه اگر یك رشد صد در صدی برای افرادی كه مسلمان می‌شوند قائل شویم باز قابل قیاس با میزان افرادی كه غیرمسلمان به دنیا می‌آیند، نیست، البته نباید غافل شد كه اینگونه اقدامات كار خوبی است.


احمدی نژاد در ادامه به فطرت و حقیقت انسانی اشاره كرد و خاطر نشان كرد: اگر ما بر روی فطرت و حقیقت انسان‌ها حركت كنیم مطمئن باشید كه همه با شما خواهند بود بنابراین رایزنی فرهنگی تنها برای مسلمانها نیست زیرا پیام اسلام برای تمام بشریت است همچون پیامبران كه برای تمام بشریت بوده است.

رییس‌جمهور تصریح كرد: هر كس در هر نقطه عالم بفهمد كه خدا یك حقیقت و امامی را خلق كرده كه تجسم و عینیت علم و رحمت و همه خوبی‌هاست، دیگر مقاومت نخواهد كرد، مفهومی كه در طی 32 سال بر روی آن كم كار شده است.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز باید سازمان فرهنگ و ارتباطات این الگو را در بسته‌هایی آماده و به جامعه بشری ارائه دهد چرا كه تمام ویژگی‌های امام قابل اثبات است.

رییس جمهور در ادامه به چپاول ثروت ملت‌ها توسط غارتگران اشاره كرد و گفت: امروز استعمارگران با بازی در بورس آمریكا و شیوه‌های مختلف صدها میلیارد از جیب افراد خالی می‌كنند و به جیب خود می‌ریزد تا كسری بودجه خود را جبران ‌كنند. غارتگری كه در طول تاریخ تا به امروز وجود نداشته است.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز باید جلوی ظلم ایستاد و یگانه‌پرستی را تبلیغ كرد، گفت: كار فرهنگی نیازمند روح است و روح اصلی آن توجه به امام و انسان كامل است.

رییس جمهور گفت: اگر كسانی كه مخاطب شما هستند دوست نداشته باشید اثری در كلام شما وجود نخواهد داشت. زیرا خمیرمایه كار فرهنگی عشق به مردم است همچون پیامبران ما كه تجلی اعلای عشق به مردم بودند.

احمدی نژاد با بیان اینكه اگر عشق نباشد كار فرهنگی بی‌مایه است، افزود: اگر رحمت در كلام نباشد تاثیری نخواهد داشت آن چیزی كه رایزن فرهنگی باید توجه داشته باشد عشق به مردم است.

رییس جمهور انسانیت انسان را پر شدن قلب از عشق به انسان عنوان كرد و گفت: اگر عشق به انسان نباشد كارها پیش نخواهد رفت.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه ملت ایران به دنبال آرمان‌های الهی و انسانی است و لحظه‌ای برای رسیدن به آن غافل نخواهد شد، گفت: امروز شما می‌بینید وقتی ملت ایران ماهواره به فضا می‌فرستند ملت‌های آزاده و عدالت‌خواه خوشحال می‌شوند این همان آثار كار فرهنگی است زیرا دیدگاه‌ها، باورها و اندیشه‌های جمهوری اسلامی ایران در ذهن آنها نهادینه می‌شود.

رییس جمهور تاكید كرد: امروز ما یك حقیقت برای معرفی به جهانیان نداریم و آن حكومت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران درست شده است تا این حكومت جهانی جایگزین وضع موجود شود.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به موضوع ولایت فقیه در كشور اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخی انسان های كوته‌فكر و جاهل وقتی سخن از جامعه جهانی به میان می‌آید اعلام می‌كند كه در این صورت نیازی به ولایت فقیه نیست.

وی تاكید كرد: چون می‌گوییم حكومت جهانی پس ولایت فقیه لازم است. چون امام زمان است ولایت فقیه معنا دارد.

رییس‌جمهور با تاكید بر اینكه ولایت فقیه راه، مسیر و سلسله مراتب است و اگر او را برداریم دیگر پشتوانه‌ای نخواهیم داشت، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برپا شده است تا حاكمیت جهانی اسلام را فریاد بزند، اگر ما بشر را به نقطه كمال فاقد از همه قالب‌ها دعوت كنیم بدانید كه فوج فوج خواهند آمد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور وزیر ارشاد و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین تعدادی از رایزنان فرهنگی به ارائه گزارش و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز