همگام با سفر ریس جمهور به نیویورک/۲

ارائه مدل ایرانی اداره دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۰۳:۴۷
کد خبر: ۷۷۳۰۸
ارائه مدل ایرانی اداره دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از ترک تهران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، كرد كه ملت ایران برای اداره دنیا دارای ایده، اندیشه و پیام برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا، محمود احمدی نژاد، صبح امروز دوشنبه قبل از سفر به نیویورك برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف این سفر پرداخت و اظهار داشت: مجمع سازمان ملل متحد بالاترین مرجع تصمیم ساز و تصمیم گیر در جهان است، که با ایده ایجاد مركزی برای همدلی ملت‌ها و دولت ها در فضای عادلانه تشکیل شده است.

وی افزود: بر اساس این ایده باید تمام ملت‌ها و دولت‌ها در مدیریت جهانی مشاركت كنند، ولی این ایده محقق نشده است و بخش‌های اصلی سازمان ملل متحد در سیطره گروه اقلیتی قرار دارد.

رییس جمهوری، اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را محل اصلی تصمیم گیری‌های مهم برای اداره امور دنیا دانست و گفت: به طور طبیعی ملت ایران نیز برای اداره دنیا دارای ایده ، اندیشه و پیام برای بشریت است و در این مجمع حضور فعال و اثر گذار خواهد داشت.

احمدی نژاد تاكید بر اصلاح مدیریت جهان را یكی از برنامه‌های این سفر عنوان و خاطرنشان کرد: دیدارهای دو جانبه با مسئولان كشورهای گوناگون ، دیدار با گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی آمریكا، گفت‌وگو‌ و تبادل نظر با ایرانیان مقیم آمریكا ، گفت‌وگو‌ با دانشجویان چندین دانشگاه آمریكا، مصاحبه با رسانه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی با بیان اینکه سفر به ونزوئلا و برگزاری كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور را از برنامه های بعدی این این سفر از روز جمعه و پایان مجمع عمومی است، تصریح کرد: رابطه دو كشور ایران و ونزوئلا رابطه ویژه‌ ای است و آقای چاوز نیز انسانی شجاع و انقلابی هستند.

رییس جمهوری با تاکید بر مرور همکاری های مختلف سرمایه‌گذاری‌ در این سفر ، گفت: در جریان این سفر كارهای جدیدی شروع و موانعی را كه ممكن است در این راه وجود داشته باشد، برطرف می‌كنیم.

بر اساس این گزارش احمدی نژاد مقصد بعدی این سفر را «موریتانی» عنوان كرد و گفت: این سفر و سفر به سودان در پاسخ به سفر دوستانه رییس جمهور این كشور به ایران انجام می‌شود.

وی با بیان این كه در بخش صنعت و كشاورزی بخش خصوصی ایران سرمایه‌گذاری‌ خوبی در این كشور انجام داده است، ادامه داد: در جریان این سفر مناسبات دو كشور را تقویت و تصمیمات جدیدی را در این ارتباط اتخاذ می‌كنیم .

 

نظر شما