معاون اول رییس جمهور:

دست‌اندركاران ایرنا رسالت خود را به شكل مطلوبی انجام می‌دهند

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۸۱۶۸
دست‌اندركاران ایرنا رسالت خود را به شكل مطلوبی انجام می‌دهند
محمد رضا رحیمی با اشاره به اهمیت كار خبر و اطلاع رسانی گفت: انجام این كار به شكل صحیح رسالتی بزرگ و كاری شبیه به كار انبیاء است كه دست اندركاران خبرگزاری جمهوری اسلامی با تلاش و كوشش این رسالت خطیر را به شكل مطلوب انجام می دهند.
به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری معاون اول رییس جمهور صبح امروز در همایش روسای نمایندگی های خبرگزاری جمهوری اسلامی در خارج از كشور ضمن تقدیر از زحمات پرثمر و تلاش های ارزشمند دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در داخل و خارج از كشور گفت: تلاشگران و دست اندركاران در این خبرگزاری با اخلاص و ایمان به نظام اسلامی به بهترین نحو و به شكل مطلوب رسالت خود را كه اطلاع رسانی صحیح و به موقع است انجام می دهند.

وی با تاكید بر ضرورت مسوولیت پذیری در امر اطلاع رسانی خاطر نشان كرد: یك خبر تا زمانی كه منتشر نشده هیچ مسوولیتی به وجود نمی آورد اما وقتی انتشار یافت تمام مسوولیت آن بر عهده منتشر كننده آن خواهد بود كه این امر بر ارزش و سختی كار خبررسانی افزوده است.

رحیمی با انتقاد از فضای رسانه های خبری حاكم بر جهان كه تحت سلطه صهیونیزم و نظام استكبار است، تصریح كرد: اغلب خبرگزاری ها و رسانه ها در سطح جهانی به جز برخی موارد اندك تحت سلطه نظام سرمایه داری است و در این كارزار انتشار اخبار صحیح و بیان حقیقت كاری بسیار دشوار است چرا كه در جبهه مقابل نظام استكبار قرار دارد كه با استفاده از ثروت و امكانات بیشتر افكار عمومی را در اختیار خود گرفته است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تعداد صهیونیست ها در سطح جهان زیاد نیست اما با استفاده ابزاری از مظلوم نمایی یهودیت، اقتصاد و ثروت جهان را بلعیده اند و با بهره گیری از این امكانات می خواهند هدایت و اداره جهان را در دست بگیرند.

رحیمی خاطر نشان كرد: آثار مخرب و پلیدی نظام سرمایه داری تا حدی است كه برخی رسانه های داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داده و عوامل داخلی آنها سعی دارند با نشر اكاذیب و ادعاهای دروغ، تمام خوبی ها و آثار مثبت نظام را بد نشان داده و با غلبه بر افكار عمومی باطل را حق جلوه دهند.

وی افزود: مخالفین واقعی نظام شعار حمایت از ولایت فقیه، نظام و دولت سر می دهند اما در عمل دشمنان درجه یك نظام و دولت هستند و در واقع نمی خواهند نامی از اسلام باقی بماند چرا كه این افراد تربیت شدگان و دست نشاندگان همان نظام سرمایه داری و صهیونیستی هستند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه بارها شاهد جنب و جوش و تكاپو و تلاش بی وقفه دست اندركاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده ام گفت: این خبرگزاری اخبار درست و صحیح نظام اسلامی را به بهترین شكل ممكن منعكس می كند كه این همه زحمت و تلاش شایسته قدردانی و سپاس است.

رحیمی با اشاره به شعار این خبرگزاری كه رقابت با دوستان و مصاف با دشمنان است اظهار داشت: بی تردید رقابت با رسانه های دروغ پرداز كه از سوی نظام سلطه و صهیونیستی حمایت می شوند كاری بسیار دشوار و طاقت فرساست كه البته دست اندركاران خبرگزاری جمهوری اسلامی با تمام ظرفیت در این مبارزه حاضر هستند و نقش خود را به خوبی ایفا كرده اند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش ها و اقدامات بزرگ دولت در سالهای اخیر اشاره كرد و گفت: دولت با تلاش و كار شبانه روزی گام های بلندی برداشته است كه انبوه سازی مسكن در تمامی استانها، اهتمام برای اشتغال زایی و ریشه كن شدن بیكاری، دور زدن تحریم ها و در راس همه آنها اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها از جمله این فعالیت هاست.

رحیمی یكی دیگر از اقدامات ارزشمندی كه در دولت نهم آغاز شد و هم اكنون نیز در حال پیگیری است را مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست و گفت: در كارگروه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بسیاری از تخلفات اقتصادی، زمین خواری ها و معوقات بانكی مبارزه شده است كه این اقدامات برای بسیاری از متخلفین ناخوشایند بوده و به همین دلیل به تهمت سازی و اتهام زنی علیه معاون اول رییس جمهور اقدام كرده اند.

وی ادامه داد: برخی مفسدان اقتصادی و رانت خواران كه با اقدام بازدارنده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مواجه شده و تحت فشار قرار گرفته و از این امر ضربه خورده اند، از اسفند ماه سال گذشته تا كنون اقدام به تخریب دولت و اتهام افكنی كرده اند و با بی شرمی تمام و بدون هیچ سند و مدركی مستقیم و غیر مستقیم رییس جمهور و معاونش را در رسانه‌ها متهم می كنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: اقدامات مخرب این افراد نشانه بیماری و دشمنی آنها با نظام است و اینكه خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف دشمنان نظام گام بر می دارند.

رحیمی تصریح كرد: در میان كسانی كه تمام تلاش ها و اقدامات ثمربخش دولت را انكار می كنند و در عین حال مدعی پیروی از ولایت فقیه و حمایت از نظام هستند افرادی به چشم می خورند كه حتی یك روز هم در صحنه دفاع مقدس حضور نداشتند و در هیچ‌یك از عرصه‌های خدمت رسانی دیده نشده اند.

رحیمی با بیان اینكه بنده در تمام دوران كاری خود در عرصه های مختلف خدمت مشغول مبارزه بوده ام، گفت: زمانی كه بنده رییس دیوان محاسبات كشور بودم پرونده برخی افراد را مطالعه كرده ام و مطالبی موجود است كه به خاطر ملاحظات و مصالح نظام تا كنون سكوت كرده ام.

معاون اول رییس جمهور افزود: ساده زیستی و زندگی بی آلایش دكتر احمدی نژاد تا حدی برای همگان آشكار است كه حتی قوی ترین رسانه های مخرب و دروغ پرداز نمی توانند به وی تهمت و افترایی بزنند به همین خاطر قصد تخریب و تهمت سازی علیه نزدیكان و كابینه رییس جمهور را دارند.
نظر شما