رییس‌جمهور در جشن ملی توانمندسازی و كارآفرینی مددجویان كمیته امداد:

دهه فجر انقلاب یک تذکر، بیدار باش و دعوت عام به راه انبیای الهی است

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۶:۳۳:۱۶
کد خبر: ۹۴۲۹۹
دهه فجر انقلاب یک تذکر، بیدار باش و دعوت عام به راه انبیای الهی است
دکتر احمدی نژاد گفت: دهه فجر انقلاب انفجار نور و یك تذكر، بیدار باش و دعوت عام به راه پیامبر (ص) و آل پیامبر (ص) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، دكتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جشن ملی توانمندسازی و كارآفرینی مددجویان تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی (ره) با عنوان همت ، سلامت و توانمندسازی كه در راستای خودكفایی 80 هزار خانواده تحت حمایت این كمیته برگزار شد ، این جشن را امید بخش و دلگرم كننده برشمرد و از خانواده های خودكفا و توانمند این كمیته بخاطر انجام فعالیت های سازنده تقدیر و تشكر كرد .

رییس جمهور با بیان اینكه خداوند انسان را خلق كرد و استعدادهایی در وجود او قرارداد تا بتواند تجلی و آیینه الهی او در زمین شود ،‌گفت : رسیدن به نقطه كمال و تلاش برای سعادت جامعه از جمله وظایفی است كه خداوند بر عهده انسان ها قرار داده و در این مسیر انبیاء و اولیاء الهی و انسان كامل ، انسان را هدایت و راهنمایی می كنند .

وی با بیان اینكه برای رسیدن به كمال و سعادت پس از توحید و یگانه پرستی نیازمند اجرا و استقرار عدالت در جامعه هستیم ، خاطر نشان كرد :‌ اگر عدالت به درستی اجرا و مستقر نشود زمینه برای شكوفایی و كمال انسان مهیا نخواهد شد و همه پیامبران در رسالت خود پس از دعوت به توحید و یگانه پرستی انسان ها را دعوت به قیام برای عدالت كرده اند، چرا كه اگر عدالت نباشد حقیقت انسانی شكوفا نخواهد شد .

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه عدالت شرایط مناسب محیطی ،‌اجتماعی و انسانی را برای شكوفایی استعدادهای الهی انسان فراهم می كند ، گفت :‌ عدالت و اجرای آن خود یك ارزش كامل به شمار می رود و این گونه نیست كه عدالت ارزشی در عرض سایر ارزشها باشد.

رییس جمهور با بیان اینكه به میزانی كه عادل باشیم و در جهت استقرار عدالت تلاش كنیم به كمال و سعادت خواهیم رسید، تصریح كرد : اگر كسی در نقطه ای كه فرصت تامین معاش اولیه برای زندگی خود را ندارد قرار داشته باشد هرگز فرصت تفكر و اندیشیدن به مراتب كمال و سعادت را نخواهد داشت .

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه توزیع ناعادلانه امكانات و ثروت در مقیاس وسیع تر و در سطح جامعه بشری باعث از بین رفتن بسیاری از استعدادها و اندیشه های متعالی خواهد شد ، گفت : هیچ كس تاكنون طعم انسان بودن حقیقی را نچشیده و از كمال انسانی لذت نبرده است چرا كه هنوز عدالت به طور كامل در جهان اجرا نشده است.

رییس جمهور با بیان اینكه كرامت یكی از ارزشهای بزرگی است كه خداوند تنها برای انسان پسندیده است، اظهار داشت:‌كرامت انسان ها جز در سایه عدالت محقق نخواهد شد و انسانی كه تحقیر شده و در درون خود احساس ذلت می كند دیگر نمی تواند به مراتب كمال انسانی دست پیدا كند .

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه اجرای عدالت نیازمند وجود حاكمان و مدیران عادل است ، افزود: هر كس به میزانی كه خود عادل باشد می تواند عدالت را در جامعه به اجرا در آورد و حقیقت عدالت تنها به وسیله انسان كامل امكان تحقق خواهد داشت كه همه انسان ها منتظر رسیدن آن روز موعود هستند ، اما تا آن روز باید بسیار تلاش كنیم تا بتوانیم گوشه ای از عدالت را در جامعه اجرا كنیم .

رییس جمهور تصریح كرد :‌ در مسیر اجرای عدالت در جامعه هرگاه نقص و مشكلی به وجود بیاید دچار مشكلات فراوانی خواهیم شد و این وظیفه حكومت و جامعه است كه فاصله ها را در حد توان جبران كند و در این راستا هم مردم و هم حكومت باید در صحنه حضور داشته و تلاش كنند .

دكتر احمدی نژاد خدمت و احیای انسان ها را كاری بسیار ارزشمند و خدمت به جامعه دانست و اظهار داشت : همه انسان ها دارای اهمیت هستند و كمك به شكوفایی آنان وظیفه ای عمومی است و دولت با افتخار اعلام می كند كه هیچ منتی برای خدمت به كسانی كه به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی دچار مشكل شده اند ندارد، چرا كه ما خدمت به مردم را در راستای این سخن از امام خمینی (ره) كه فرمودند: مردم و محرومان ولی نعمتان ما هستند ، افتخاری برای مدیران و حاكمان در جامعه می دانیم .

رییس جمهور در ادامه كمیته امداد امام خمینی (ره) را نهادی پربركت دانست كه از ابتدای انقلاب تاكنون در كشور خدمات شایانی را برای خدمت به محرومان ارائه كرده است و با اشاره به خودكفایی 80 هزار خانواده تحت حمایت این نهاد انقلابی گفت : اینكه یك انسان روی پای خود ایستاده و با تلاش در جهت خودكفایی و عدم نیاز به دیگران تلاش می كند بسیار زیبا و پسندیده است و همه دنیا نیز بدانند ما برای كمك به مردم در جهت دستیابی به شغل ، مسكن و سایر خدمات منت آنها را نیز می كشیم .
 
دكتر احمدی نژاد با تاكید بر اینكه باید دولت و مسئولان دولتی با حداكثر توان تا رسیدن به جایی كه كسی در جامعه نیازمند دیگران نباشد كار و تلاش كنند، تصریح كرد : حفظ كرامت افراد در جامعه مهمتر از حمایت و كمك به آنها است و ما باید در اقدامات خود بر حفظ كرامت انسان ها توجه ویژه داشته باشیم و این یك مسئولیت عمومی در جامعه است .

رییس جمهور كمك به اقشار مختلف مردم را از وظایف و مسئولیت های آحاد جامعه دانست و گفت : همان گونه كه همه از منابع و ثروت های كشور بهره می برند باید در رفع موانع ومشكلات مردم نیز تلاش داشته باشند چرا كه همه انسانیت انسان زمانی تجلی می یابد كه برای دیگران باشد و در حقیقت راه كمال و سعادت از مسیر زندگی و تلاش برای رفاه دیگران است .

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه ثروت و درآمد در كشور كم نیست اما به لحاظ وجود برخی شرایط و مشكلات این منابع به طور عادلانه توزیع نمی شود ، گفت : امروز فاصله ها به سرعت در كشور در حال كاهش است و این بخاطر حضور انقلاب و اسلام در كشور است اما باید دولت و ملت در جهت كاهش فاصله ها تلاش های گسترده ای انجام دهند و اگر این موضوع به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود مطمئن باشید، دیگر انسان نیازمندی در جامعه باقی نخواهد ماند .

رییس جمهور خاطر نشان كرد : تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس برابری قدرت خرید بیش از 950 هزار میلیارد تومان در سال بوده كه به طور متوسط برای هر ایرانی بیش از 12 میلیون تومان در سال می شود و اگر در جهت توزیع عادلانه آن تلاش شود حجم گسترده ای از مشكلات در كشور حل خواهد شد.

وی افزود: دولت تا حدی كه بتواند با قوانین و بودجه و بهره برداری از نهادهایی مانند كمیته امداد امام خمینی تلاش خواهد كرد تا در این راستا گام های موثری را بردارد اما در حقیقت اصل كار باید توسط خود ملت انجام شود .

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه زندگی زمانی زیباست كه همه انسان ها در رفاه و آرامش باشند ، گفت : امیدواریم با تلاش دولت و مردم الگویی ایجاد شود تا بتواند نسیمی از عدالت جهانی را در دنیا منتشر كنیم .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریك ایام ماه ربیع الاول و دهه فجر انقلاب به ملت ایران و جامعه بشری گفت : تقارن دهه فجر انقلاب با ماه ربیع الاول فضایی سرشار از امید ، نشاط و شادمانی را فراهم كرده است .

وی تصریح كرد :‌ دهه فجر انقلاب انفجار نور و یك تذكر، بیدار باش و دعوت عام به راه پیامبر (ص) و آل پیامبر (ص) است .

دكتر احمدی نژاد همچنین با اشاره به سالگرد آغاز امامت امام عصر (عج) در ایام ماه ربیع الاول تصریح كرد: ما امروز در دوران امامت آن امام هستیم و همه منتظریم تا روزی عالم هستی بتواند از تمام ظرفیت و وجود امام عصر (عج) بهره مند شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز