در کمیته حقوق بشر مجلس

وضعیت حقوق بشر در انگلیس بررسی شد

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۲۰:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰
وضعیت حقوق بشر در انگلیس بررسی شد
جلسه کمیته حقوق بشر در رابطه با نقض حقوق بشر در انگلیس برگزار شد.
 به گزارش سرویس سیاسی برنا، این جلسه با حضور نمایندگان مجلس، مسوولانی از وزارت امور خارجه و انجمن دوستداران عدالت برگزار شد.

در این جلسه به بررسی وضعیت حقوق بشر در انگلیس و برخورد غیرانسانی با دانشجویان معترض پرداخته شد.

برخورد شدید و غیرانسانی با معترضان و حمایت کامرون از خشونت های پلیس انگلیس و اعلام اینکه رفتار دانشجویان وحشیانه است از سوی ایشان از مواردی بود که اعضای کمیته حقوق بشر مجلس مطرح کردند.

همچنین در این جلسه مطرح شدکه پلیس انگلیس با انتشار عکس دانشجویان معترض بنا دارد با ایجاد رعب در میان دانشجویان حق اعتراض را برای همیشه از آنها سلب کند.


در ادامه این جلسه موارد نقض حقوق بشر انگلیس در خارج از خاک این کشور به بحث گذاشته شد، از جمله به کارگیری اورانیوم ضعیف شده علیه مردم عراق و اعتراف انگلیس به استفاده از اورانیوم ضعیف شده در جنگ عراق که منجر به آمار بالای ابتلا به سرطان و تولد نوزادان ناقص الخلقه شده است.همچنین قتل بازرس ارشد تسلیحات عراق دیوید کلی در آکسفورد که دولت انگلیس را به بکار گیری سلاح‌های کشتار جمعی در عراق متهم کرده بود.نقض سیستماتیک حقوق کودکان و اقلیت‌های نژادی و مذهبی از جمله محورهای دیگر نقض حقوق بشر در انگلیس بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

در این جلسه نمایندگان مجلس انتظارات خود را از دستگاه دیپلماسی جهت پیگیری موارد نقض حقوق بشر در انگلیس از طریق مجامع حقوق بشری مورد تاکید قرار دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز