علی لاریجانی در جمع کارکنان زن مجلس:

فعالیت درست و مثبت کارکنان زن در مجلس نقطه قوتی برای مجلس است

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۸۴
فعالیت درست و مثبت کارکنان زن در مجلس نقطه قوتی برای مجلس است
علی لاریجانی: توصیه می کنم درخواست خانم ها مبنی بر استفاده از مرخصی زایمان 9 ماهه اجرا شود.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ روز (شنبه) 30 فروردین ماه با تبریک  فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در جمع کارکنان زن مجلس، گفت: فعالیت درست و مثبت کارکنان زن مجلس نقطه قوتی برای مجلس به شمار می‌رود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار کارکنان خانم مجلس شورای اسلامی فرا رسیدن میلاد دخت نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) تبریک گفت و افزود: در باب این موجود نورانی کتب مقدس فراوانی نوشته شده است.
علی لاریجانی با اشاره به جایگاه زنان تصریح کرد: برای من افتخاری بزرگی است که در خدمت شما هستم و امیدوارم انفاس قدسی حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی شما مشمول برکت و آرامش باشد.

‌وی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقامی که از فعالیت کارکنان زن مجلس تهیه شده خوشبختانه خانم‌های مجلس در این دوره وضعیت روبه رشدی دارند.

لاریجانی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت کارکنان زن مجلس، تصریح کرد: فعالیت درست و مثبت کارکنان خانم مجلس نکته‌ بسیار حائز اهمیتی است که نباید از آن غافل شد. خوشبختانه گزارش‌ها ارایه شده از وضعیت تحصیلی کارکنان زن مجلس نشان دهنده رشد علمی این افراد در سطوح علمی است.

گفت: به طور حتم می‌توان از حضور پررنگ زنان در حوزه ‌های مختلف و بخش‌های دیگر مجلس به خوبی استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اینکه ما ائمه(ع) حجت های خداوند بر مردم هستیم و مادرمان فاطمه(س) حجت خدا بر ما است، افزود : حضرت فاطمه(س) مطهره نامیده شده، حجت خداوند بر امامان(ع) است و شرافت و متانت بر جهانیان دارد.

لاریجانی بر لزوم حفظ خانواده و توجه به جایگاه زن تاکید کرد و گفت: رکن اصلی جامعه خانواده است و نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بر اساس گزارش های موجود 112 خانم در مجلس کار می کنند که 97 نفر آنها رسمی هستند، 5 نفر آنها قراردادی و 10 نفر از آنان نیز به صورت ساعتی کار می کنند.

وی افزود: کارکنان زن مجلس از سطح تحصیلات خوبی برخوردار هستند، از 112 نفر کارمند مجلس، 4 نفر مدرک پزشکی و یک نفر دکترای تخصصی، 39 نفر فوق لیسانس، 46 نفر لیسانس، 16 نفر فوق دیپلم و 6 نفر دیپلم هستند. از نظر شغلی 74 نفر از خانم ها در مشاغل کارشناسی، یک نفر رئیس اداره و 3 نفر هم کارشناس ارشد هستند. البته این نکته درست است که می توان از ظرفیت خانم ها در مشاغل دیگر هم استفاده کرد. توصیه می کنم که از وجود خانم ها در مشاغل دیگر بیشتر استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد گفت: توصیه می کنم درخواست خانم ها مبنی بر استفاده از مرخصی زایمان 9 ماهه اجرا شود.

لاریجانی در خصوص مشکل مسکن کارکنان زن مجلس، گفت: در مورد مسکن نیز خانم‌ها و آقایان تفاوتی ندارند، در تهران نداشتن مسکن برای کارمندان معضل است و امیدوارم از طرف تعاونی مسکن و روش های دیگری چون پرداخت و ام و تسهیلات این مشکل حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: انتخاب به جا و پسندیده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز مادر در کشورمان را چراغ راهی برای هدایت زنان مسلمان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز