نماینده مردم اصفهان؛

تمام طرح های کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۲۰:۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۸۰۹۳۹
تمام طرح های کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد
فرهنگ و اقتصاد با یکدیگر رابطه اساسی دارد.فرهنگ زیر ساخت تمام مسائل اقتصادی کشوراست، تمام طرح های کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

«حجت الاسلام احمد سالک» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، روز (شنبه) 30 فرودین ماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به زیر ساخت بودن فرهنگ گفت: فرهنگ و اقتصاد با یکدیگر رابطه اساسی دارد.فرهنگ زیر ساخت تمام مسائل اقتصادی کشوراست، تمام طرح های کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر مدیریت جهادی و تبیین آن برای مردم تاکید کرد و گفت: هم اکنون کشور ما درگیر جنگ نرم است و نیاز به مدیریت جهادی برای پیروزی دارد.

سالک درباره استعمار فکری و ذهنی دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: وجود سه هزار ماهواره و فعالیت جریان های وهابیت در اصفهان نگران کننده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  بر تقویت زیر ساخت های فکری جوانان تاکید کرد و افزود: مسجد یکی از سنگرهای اصلی ما در زمینه مقابله با دشمنان در جنگ نرم محسوب می شود.

سالک همچنین گفت: اکنون 13 طرح اصلی در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد که برخی از آنها به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی از شناسایی 11 محوراصلی آسیب های فرهنگی کشور خبر داد و اضافه کرد: بالا رفتن سن ازدواج، رشد طلاق، و گریز از قانون از جمله این مشکلات به شمار می آید.

سالک همچنین با بیان اینکه رفتار نمایندگان استان اصفهان در مساله آب تهاجمی نبوده است، گفت: موضع نمایندگان اصفهان درباره مسائل آب و به ویژه تونل بهشت آباد متحد است.خط قرمز نمایندگان استان اصفهان تونل بهشت آباد است، تصمیم گیری برای تغییر نحوه انتقال آب از تونل به لوله متوقف شده است.

سالک همچنین میزان ذخیره آب کنونی سد زاینده رود را 300 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود که این میزان به 500 میلیون متر مکعب برسد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: 200 میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده پشت سد برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد.
وی با اشاره به درآمد مالیاتی سه هزار و 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای استان اصفهان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد داده ایم 50 درصد از درآمدهای مالیاتی برای حل مشکلات استان اصفهان بازگردانده شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این درآمد به صورت 80 درصد استان های دیگر و 20 درصد استان اصفهان تقسیم می شود ، تلاش نمایندگان استان اصفهان برای افزایش این سهم ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز