سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد:

خروج از رکود اقتصادی به اقدمات اساسی و بلند مدت نیاز است

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۴۶:۴۵
کد خبر: ۱۸۵۳۰۹
خروج از رکود اقتصادی به اقدمات اساسی و بلند مدت نیاز است
اصلاح قوانین دست و پاگیر و نحوه تخصیص درآمدهای ناشی از هدفمندی به بخش تولید از عوامل موثر در خروج از رکود اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح راهکارهای خروج از رکود اقتصادی گفت: اصلاح قوانین دست و پاگیر و نحوه تخصیص درآمدهای ناشی از هدفمندی به بخش تولید از عوامل موثر در خروج از رکود اقتصادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رحیم زارع تصریح کرد: باید پذیرفت خروج از رکود یکی از اولویت های مهم اقتصادی کشور است که تمامی مسئولان بر روی آن تاکید دارند و لازمه آن تقویت بخش تولید و صنعت کشور در عمل است.

وی همچنین گفت: خروج از رکود اقتصادی به اقدمات اساسی و بلند مدت نیاز است البته با مدیریت و اتخاذ برخی تصمیمات مهم مانند رفع قوانین دست و پاگیر نیز می توان در بخش تولید تحول ایجاد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: تامین منابع مالی صنعت گران و رفع انحصار در قیمت گذاری ها از اولویت مهم دیگر برای رونق اقتصادی و خروج از رکود است.
زارع افزود: موضوع اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و نحوه تخصیص درآمدهای ناشی از هدفمندی در بخش تولید نیز در خروج از رکود تورمی موثر است.

وی تصریح کرد: برای خروج از رکود اقتصادی علاوه بر توجه به ظرفیت های موجود بخش تولید باید به ایجاد ظرفیت جدید در بخش صنعت نیز توجه اساسی شود و همچنین باید از بروز مشکلات که در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها به وجود آمده جلوگیری کرد.

زارع بیان کرد: اتخاذ تدابیر برای تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان به کشور و همچنین ارائه تسهیلات بانکی به آنها نیز می تواند بخش تولید را رونق دهد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: باید به رقابت بخش خصوصی و دولتی در حوزه تولید نیز رسیدگی شود تا نقایص برطرف شود و زمینه برای خروج ار رکود فراهم شود.

نظر شما