در دیدار بروجردی با سفیر ترکیه مطرح شد؛

ضرر کننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق امت اسلامی است

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۳:۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۰۸۳
ضرر کننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق امت اسلامی است
بروجردی: ضرر کننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق امت اسلامی است و ابراز امیدواری کرد شاهد بازنگری سیاست ترکیه در مورد سوریه باشیم.

"علاالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در دیدار با سفیر ترکیه در تهران ضرر کننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق را امت اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد شاهد بازنگری سیاست ترکیه در مورد سوریه باشیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت،سفیر ترکیه در تهران بعدازظهر دوشنبه 26/3/93 با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به تحولات اخیر عراق و فتوای مرجعیت در عراق علیه گروه تروریستی داعش گفت: قطعا گروه تروریستی داعش در عراق سرکوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور عراق است، افزود: دولت و ملت عراق خود توانایی سرکوب گروه تروریستی داعش را خواهند داشت و نیازی به مداخله خارجی ندارند.

بروجردی با بیان اینکه امنیت منطقه یک مجموعه به هم پیوسته است، تصریح کرد: ایران با دقت تحولات عراق را پیگیری خواهد کرد و در صورت نیاز آماده هرگونه همکاری با دولت عراق خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ضرر کننده اصلی تحولات اخیر سوریه و عراق امت اسلامی است و ابراز امیدواری کرد شاهد بازنگری سیاست ترکیه در مورد سوریه باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه ایران و ترکیه، عنوان کرد: مناسبات ایران و ترکیه الگویی از مناسبات برادرانه در جهان اسلام است و این روابط همواره به نفع امت اسلامی بوده و خواهد بود.

سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش همکاری نزدیک دو کشور گفت: ایران و ترکیه دو ثروت بزرگ دنیای اسلام هستند و ترکیه همواره خواستار گسترش روابط دوستانه در همه زمینه ها با ایران هستند.

آقای "اومیت یاردیم" در ادامه با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اظهار داشت: جهان اسلام بازنده اصلی تحولات اخیر است.

وی حفظ تمامیت ارضی عراق را یک محور اصلی سیاسیت خارجی کشورش دانست.
سفیر ترکیه همچنین مراتب خرسندی دولت ترکیه از سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به این کشور را بیان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز