عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منابع مالی وام قرض الحسنه ازدواج باوصول معوقات بانکی تامین شود

۱۳۹۳/۰۴/۰۴ - ۲۲:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۹۸۳۵۵
منابع مالی وام قرض الحسنه ازدواج باوصول معوقات بانکی تامین شود
ئینانلو: مقام معظم رهبری برتسهیل شرایط ازدواج تاکید دارد بنابراین مسئولان باید شرایط حداقلی اقتصادی برای ازدواج آسان را فراهم کند.

«روح الله بیگی ئیلانلو» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج از سوی بانک ها ،تصریح کرد: مجلس و دولت برای تامین منابع مالی وام ازدواج، می توانند با هماهنگی موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی را مطرح کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، روح الله بیگی ئیلانلو با تاکید بر رفع موانع اقتصادی ازدواج، گفت:بانک مرکزی به جای اینکه در پرداخت وام های میلیاردی سخت گیری کند، شرایط اعطای وام قرض الحسنه ازدواج را دشوار کرده است.

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی با جلوگیری از اختلاس و وصول معوقات میلیاردی به راحتی می تواند منابع مالی لازم برای پرداخت وام ازدواج را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: مقام معظم رهبری برتسهیل شرایط ازدواج تاکید دارد بنابراین مسئولان باید شرایط حداقلی اقتصادی برای ازدواج آسان را فراهم کند.

بیگی ئیلانلو تصریح کرد: با توجه به هرم سنی و جمعیت بالای جوان یکی از اولویت اساسی کشور تسهیل شرایط ازدواج بصورت عملی است و اگربانک مرکزی منابع لازم برای پرداخت وام ازدواج را ندارد باید تدابیر عملیاتی برای انجام این مهم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه میزان فعلی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کم است، گفت: برای تسهیل ازدواج و تامین منابع مالی لازم برای وام ازدواج، مجلس و دولت می توانند با هماهنگی موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی را نیز مطرح کنند.

بیگی ئیلانلو ادامه داد: در صورت تامین شغل و مسکن زوج های جوان، در مدت کوتاهی هزاران ازدواج انجام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: برای سیستم بانکی کشور متاسفم که نمی تواند شرایط پرداخت تسهیلات خرد مانند وام ازدواج را فراهم کند این در حالی است که یکی از وظایف حاکمیتی بانک های دولتی، حل مسائل مردم است./

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز