حسینی صدر مطرح کرد:

مذاکرات هسته ای همچنان بر مبنای برد - برد ادامه دارد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۵:۰۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۱۱۹۳
مذاکرات هسته ای همچنان بر مبنای برد - برد ادامه دارد
در مذاکرات هسته ای ضمن در نظر گرفتن منافع اصلی و خطوط قرمز، باید از برخی امتیازات جهت تامین منافع کلان گذشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مذاکرات همچنان بر مبنای برد - برد ادامه دارد، گفت: در مذاکرات هسته ای ضمن در نظر گرفتن منافع اصلی و خطوط قرمز، باید از برخی امتیازات جهت تامین منافع کلان گذشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت،موید حسینی صدر  چگونگی و مباحث مذاکرات را بر اساس تصمیمات کلیت نظام دانست و گفت: تا کنون در مراحل مختلف مذاکرات تیم مذاکره کنده هسته ای درجلسات مختلف آخرین گزارشات را به نمایندگان مجلس ارائه کرده است، البته علاوه بر متن توافقنامه در مذاکرات تمام گفت و گوها به اطلاع مقام معظم رهبری می رسد ، در واقع چگونگی مذاکرات تصمیمی ازسوی کلیت نظام بوده و آزادی عملکرد تیم مذاکره کننده در چهارچوب نظام می باشد.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم موقعیت ایران تغییر کرده و دیگر مانند دو یا سه سال پیش نیست که طرف های غربی ادعاهای واهی داشته باشند، یا اینکه بخواهند تنها خواسته های خود را تحمیل کنند.

وی شرط حمایت از تصمیم تیم مذاکره کننده را حصول بازی برد - برد دانست و افزود: اطمینان داریم که تیم مذاکره کننده خواهان بازی برد برد است و طبق این اصل مجلس از بازی برد- برد حمایت می کند.

حسینی صدر ادامه داد: پیش از این تیم مذاکره کننده توانایی های خود را اثبات کرده و پس از توافق ژنو نیز روز به روز بر اقتدار جمهوری اسلامی افزوده شده است ، هرچند که ایران هم شفافیت سازی های لازم را انجام داد و اکنون نیز اخباری که از مذاکرات به گوش می رسد حاکی از شرایط برد برد و مثبت بودن فضا است .

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکرات پیش از تمدید شش ماهه به نتیجه می رسد، گفت: در مذاکراتی که در چنین سطحی برگزار می شود باید صبور بود و نباید برای گرفتن نتیجه عجله کرد، اما با توجه به تاثیرات گسترده ای که توافقنامه جامع هسته ای می تواند در بخش اقتصادی داشته باشد امیدواریم هرچه زود تر مذاکرات به نتیجه برسد، از سوی دیگر کشور در حال برنامه ریزی برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و دولت یازدهم توانسته بسیاری از مشکلات را حل کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، تاکید کرد: مبنای مذاکرات بر اساس برد برد است و اگر قرار است هر دو طرف دستاوردهای مورد نظرشان را داشته باشند باید از برخی منافع بگذرند و امتیازاتی را به طرف مقابل دهند، اما این به آن معنی نیست که خطوط قرمز ما رعایت نشود، بلکه ضمن در نظر گرفتن منافع اصلی و خطوط قرمز برخی از منافع را برای به دست آوردن منافع بیشتر از دست می دهیم و در چنین شرایطی کار تیم مذاکره کننده قابل ستایش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز