تذکر ۱۰ نماینده مجلس به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

شبکه ملی اطلاعات هرچه زودتر فعال شود

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۷:۵۸:۰۱
کد خبر: ۲۰۱۲۸۹
شبکه ملی اطلاعات هرچه زودتر فعال شود
این نمایندگان در تذکر خود از علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خواستند که «به مشاوره افراطیون مشارکتی در جهت اجرایی نشدن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی» توجه نکند.

 10 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی مشترکی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در فعال شدن شبکه ملی اطلاعات از وی خواستند از پرداختن به مسایل فرعی از جمله پهنای باند و رفع فیلترینگ پرهیز کند.


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،حجت الاسلام و المسلمین «حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی روز یکشنبه خانه ملت تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

جواد کریمی قدوسی، نصراله پژمان فر، علی کائیدی، سید مرتضی حسینی، سید محمد مهدی موسوی نژاد، رضا آشتیانی عراقی، اسماعیل کوثری، فاطمه آلیا، روح الله حسینیان و مهرداد بذرپاش نمایندگان مشهد، پلدختر، قزوین، دشتستان، قم و تهران در تذکر مشترکی به وزیر آموزش و پرورش بر لزوم اهتمام جدی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش تاکید کردند.

این نمایندگان در تذکر خود از علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خواستند که «به مشاوره افراطیون مشارکتی در جهت اجرایی نشدن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی» توجه نکند.

این نمایندگان در تذکر مشترک دیگری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم ایستادگی بر اصول حکومت اسلامی و جلوگیری از فعالیت ضد فرهنگی در حوزه های کتاب و سینما تاکید کردند.

آنان تذکری نیز به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دادند. این نمایندگان مجلس بر «فعال کردن سریع تر شبکه ملی اطلاعات و نپرداختن به موضوعات فرعی همچون پهنای باند یا رفع فیلترینگ» تاکید کردند.

این 10 نماینده در تذکر مشترکی به وزیر دادگستری بر لزوم «اهتمام جدی در اجرای حکم ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ممنوع البیان بودن سید محمد خاتمی توسط قوه قضاییه» تاکید کردند.

ایرج ندیمی و حسین سبحانی نیا نمایندگان لاهیجان و نیشابور نیز در تذکر مشترکی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توانمندسازی افراد و گروه های نیازمند، سرپرستان خانوار و معلولان تصریح کردند.

این دو نماینده در تذکر دیگری به وزیر ورزش و جوانان خواستار پیگیری منشور تربیتی نسل جوان، سند ملی توسعه و ساماندهی امور جوانان شدند.

ندیمی و سبحانی نیا همچنین در تذکر مشترک دیگری به رییس جمهوری بر بازنگری در تصویب افزایش سالانه ضریب حقوق کارکنان مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در برنامه پنجم توسعه تاکید کردند.

این دو نماینده همچنین به وزیر راه و شهرسازی درباره لزوم بازنگری در ساز و کارهای تحقق افزایش حجم عبور و ترانزیت خارجی کالا در لایحه برنامه پنجم توسعه تذکر دادند.

ندیمی و سبحانی نیا در تذکری دیگر به رییس جمهوری بر لزوم بازنگری کمک تسهیلات، مشوق ها و حمایت های مستقیم و غیر مستقیم بنگاه ها، تشکل ها، اتحادیه ها و شرکت های صادراتی در لایحه برنامه ششم توسعه تاکید کردند.

یعقوب جدگال نماینده چابهار نیز در تذکری به رییس جمهوری خواستار ارایه توضیح درباره علت حذف نام بلوچستان از سربرگ ای ادارات و نهادهای دولتی در شهرستان های استان سیستان و بلوچستان شد.

مهناز بهمنی و محمدعلی مددی نمایندگان سراب و میانه در تذکر مشترکی به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در حل مشکل بیمه طلایی فرهنگیان شدند.

این دو نماینده در تذکر مشترک دیگری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نبود برنامه ریزی صحیح برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و شهرستان های کوچک انتقاد کردند.

جعفر قادری نماینده شیراز نیز در تذکری به رییس جمهوری بر ضرورت تسریع در تصویب آیین نامه های اجرایی تبصره 2 قانون بودجه 1393 تاکید کرد.

حسین فتاحی نماینده شهر بابک در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توضیح درباره علت کیفیت نامناسب تراکتورهای ساخت داخل شد و بر لزوم جلوگیری از ورود تراکتورهای رومانیایی و آلمانی تاکید کرد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح درباره علت اجرا نشدن قانون جامع ایثارگران راجع به بازنشستگی پیش از موعد آنان در این وزارتخانه شد.

سیدموسی موسوی نماینده لامرد و مهر در مجلس نیز در تذکری به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توضیح علت برگزاری مصاحبه مجدد علمی برای بورسیه های دکترای دانشگاه های کشور بر خلاف ضوابط قانونی شد.

ابراهیم کارخانه نماینده همدان نیز در تذکری به رییس جمهوری ضمن تاکید بر «پرهیز از حاشیه پردازی و تمرکز بر کار و تلاش»، تصریح کردند: رعایت صداقت در قول و عمل بهترین اقدامی است که موجب علاقه مندی مردم را فراهم می سازد.

سید سعید حیدری طیب، وحید احمدی و فتح الله حسینی نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس به وزیران اطلاعات و کشور راجع به علت وقوع حمله تروریستی در منطقه تازه آباد این استان تذکر کتبی دادند.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی پیگیر علت ورود ژلاتین خوک به کشور شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس در تذکری به وزیر جهادکشاورزی بر لزوم بازنگری در قیمت تضمینی گوشت و جلوگیری از وارد کردن خسارت به تولیدکنندگات تاکید کرد.

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و قاسم جعفری نماینده بجنورد در تذکرهای جداگانه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توضیح در علت انتصاب همزمان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی شدند.

این دو نماینده در تذکر مشترکی به وزیر علوم از وی خواستند تا درباره علت صدور بخشنامه توسط دانشگاه آزاد اسلامی که سبب ترویج بدحجابی می شود، توضیح دهد.

زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران در مجلس نیز در تذکری به رییس جمهوری از وی خواست تا درباره علت 13 مورد سفر وزیران نفت، صنعت،معدن و تجارت، نیرو، علوم، امور اقتصادی و دارایی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هواپیمای اختصاصی توضیح دهد.

وی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان پیگیر حضور هنرمندان ایرانی به عنوان سفیران فرهنگی ایران با وضعیت نامناسب در مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل شد.

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس نیز در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توجه جدی به صنعت دامپروری برای خودکفایی در تولید تاکید کرد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه جدی به بیمه تامین اجتماعی تاکید کرد.

وی در تذکر دیگری به وزیر جهادکشاورزی خواهان جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت برنج در کشور شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز