عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد:

در ارائه اسناد محرمانه کشور به آژانس بین‌المللی اتمی حساس باشیم

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۹:۵۰:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۳۵۹
در ارائه اسناد محرمانه کشور به آژانس بین‌المللی اتمی حساس باشیم
شوهانی: جزئیاتی در گزارش دبیرکل آژانس بین المللی آورده شده که برخی از آنها مسائل محرمانه کشور است.

«احمد شوهانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به آخرین گزارش دبیر کل آژانس بین‌المللی اتمی گفت: جزئیاتی در گزارش دبیرکل آژانس بین المللی آورده شده که برخی از آنها مسائل محرمانه کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، احمد شوهانی با انتقاد از انتشار جزییات اطلاعات هسته ای در گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ سازمان های بین‌المللی که برای اهداف تخصصی فعالیت می کنند و اغلب کشورهای دنیا هم در آن عضو هستند باید مأمنی برای کشورهای عضو باشد و همانطور که ما به آنها اعتماد کرده ایم و اطلاعات محرمانه و غیر محرمانه را در اختیار آنها قرار می دهیم آنها نیز باید گزارشات ما را نزد خود محفوظ بدارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار اعتراض به افشای برخی از جزئیات گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توجه داشته باشیم در آخرین گزارش آژانس، تغییر لحن جدی دیده می شود و آمانو تاکید کرده است ایران به تعهدات خود وفادار بوده است و شفاف سازی لازم را در راستای تعهداتی که در توافقنامه ژنو بوده، انجام داده است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه باید روابط خود را با آژانس حفظ کنیم در انتقال اسناد سری و محرمانه بسیار حساس باشیم و احتیاط را فاموش نکنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در گذشته افشای اسامی دانشمندان هسته ای منجر ترور برخی از دانشمندان شد گفت: افشای دوباره ی اطلاعات هسته ای مسئله کوچکی نیست و مسئولان کارشناسان به همراه رسانه ها باید بسیار به آن توجه کنند و تمرکز خود را روی آن بگذارند تا از خسارت های احتمالی پیشگیری شود.

نظر شما