در گفتگوی تلفنی لاریجانی با رییس مجلس ترکیه عنوان شد؛

اجلاس تروئیکای بین المجالس پیام محکم کشورهای اسلامی در دفاع از فلسطین است

۱۳۹۳/۰۴/۲۹ - ۰۱:۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۰۴۹۸۵
اجلاس تروئیکای بین المجالس پیام محکم کشورهای اسلامی در دفاع از فلسطین است
رییس مجلس: اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران پیام محکم کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با همتای ترک خود بر ضرورت حمایت های جدی از مردم غزه در شرایط سخت فعلی تاکید کرد و گفت: اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران پیام محکم کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» در ادامه رایزنی های خود با روسای مجالس کشورهای اسلامی درباره آخرین تحولات فلسطین پس از تجاوز رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و وخامت اوضاع انسانی در این منطقه، بعد از ظهر امروز (شنبه) با جمیل چیچک رییس مجلس ملی ترکیه گفتگوی تلفنی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این گفتگوی تلفنی با یادآوری دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه بر ضرورت حمایت جدی از مردم غزه در مقابل حملات همه جانبه و بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

لاریجانی گفت: برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در تهران بار دیگر اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان را در دفاع از حقوق و آرمان مردم فلسطین به رژیم اشغالگر صهیونیست و حامیان آن نشان خواهد داد.

جمیل چیچک رییس مجلس ملی ترکیه نیز در این گفتکو تلفنی ضمن قدردانی از تلاش های رییس مجلس شورای اسلامی در دفاع از ملت فلسطین گفت: اوضاع غزه به ویژه موجب نگرانی و ناراحتی همه کشورهای اسلامی شده است.

وی افزود: تحولات جاری جهان اسلام به ویژه بحران کنونی غزه کام همه مسلمانان را در ماه رمضان تلخ کرده است.

طرفین در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت اتخاذ هر گونه تمهید لازم برای حمایت از مردم غزه در مقابل حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.اجلاس تروئیکای اتحادیه بین المجالس اسلامی سه شنبه هفته جاری با حضور روسای مجالس چندین کشور مسلمان در تهران برگزار می شود.

به گزارش برنا،در این اجلاس اوضاع جاری غزه و تمهیدات لازم برای دفاع و کمک به مردم غزه در شرایط کنونی بررسی می شود.رییس مجلس ملی ترکیه نیز به همراه یک هیات پارلمانی در اجلاس تهران شرکت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز