در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر؛

مجلس عبارات ˝معروف˝ و ˝ منکر˝ را تعریف کرد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۳:۳۸:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۱۶۰
مجلس عبارات ˝معروف˝ و ˝ منکر˝ را تعریف کرد
نمایندگان مجلس ماده 1 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به تصویب رساندند که براساس آن تعریف معروف و منکر مشخص شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده 1 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به تصویب رساندند که براساس آن تعریف معروف و منکر مشخص شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا خباز در نشست علنی امروز (یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در موافقت با پیشنهاد حذف کلمه "واداشتن"از ماده 2 این طرح با اشاره به موضوع اسیدپاشی روی صورت زنان در اصفهان اظهار داشت: شاهد بودیم که چه اتفاقی در اصفهان افتاد، اخیراً اسیدپاشی روی صورت خانم‌ها در اصفهان شروع شده است، ما هم بدحجابی را تأیید نمی‌کنیم، ولی رفتار بازدارندگی سبب می‌شود تا از حیث انتفاع ساقط شود.

معاون تقنینی معاون پارلمانی دولت افزود: "واداشتن" یک کار اجرایی بوده و آیا احتمال نمی دهید که این اقدام باعث بروز مشکل در جامعه شود.

این در حالی است که سیدمهدی موسوی نژاد در جریان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیشنهاد داده بود که عبارات "واداشتن" و "بازداشتن" از طرح امر به معروف و نهی از منکر حذف شود چرا که این موضوع را به معنی تعریف تازه ای از امر به معروف و نهی از منکر می دانست که نمایندگان مجلس با آن موافقت نکردند.

گفتنی است ماده 1 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با 144 رأی موافق،‌ 15 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

بر این اساس در ماده 1 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آمده در این قانون معروف و منکر عبارتند از هرگونه فعل و قول و یا ترک فعل و قولی که در شرع مقدس، قوانین و عرف متشرعه مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.

در تبصره این ماده نیز آمده است در مورد اختلاف در احکام شرعی، نظر ولی امر مسلمین ملاک عمل می باشد.

ماده 2 این طرح نیز با 124 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید که در این ماده نیز آمده امر به معروف و نهی از منکر، دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است.

نظر شما