لاریجانی در مراسم افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری:

دولتی بودن پایه صنعت انگیزه‌ای برای نوآوری فراهم نمی‌کند

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۴:۴۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۳۵۱۰
دولتی بودن پایه صنعت انگیزه‌ای برای نوآوری فراهم نمی‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضروت پیوند خوردن علم و صنعت گفت: دولتی بودن پایه صنعت انگیزه ای برای نوآوری فراهم نمی‌کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضروت پیوند خوردن علم و صنعت گفت: دولتی بودن پایه صنعت انگیزه ای برای نوآوری فراهم نمی‌کند.
 
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر علی لاریجانی در مراسم افتتاح دانشکده مدیریت و حسابداری ضمن تقدیر از مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده فارابی قم گفت: معمولا پروژه های عمرانی زود آغاز و دیر تمام می شود و ساخت این پروژه طی 14 ماه قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مادر در تهران شناخته می شود و زیربنای کار علمی به دلیل کمبود بودجه های عمرانی با مضیقه مواجه است البته شرایط کشور هم مزید بر علت شده است.

وی گفت: تا کنون وضعیت بودجه ای کشور به نحوی بوده است که امکان توجه کافی به کار های علمی نبوده است اما در کل دانشگاه تهران به عنوان یک پایه در کشور باید مورد توجه باشد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در قانون برنامه نیز آمده که چند دانشگاه مهم در کشور که در تراز علمی تأثیرگذارند مورد توجه قرار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم را توجه دانشگاه به حوزه تولید عنوان کرد و افزود: همواره در مورد این موضوع بحث صورت گرفته و تئوری های مختلفی نیز در این زمینه مطرح شده اما شاهد معجزه ای نبودیم و گاهی هم اختیاراتی برای هیأت امنا با بودجه مناسب در نظر گرفته شد اما آنچه انتظار می رفت محقق نشد که بخشی از این موضوع به دلیل دولتی بودن پایه صنعت است و عدم رقابت انگیزه ای برای نوآوری فراهم نمی کند.

نظر شما