در جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس صورت گرفت

تاکید نمایندگان به وزیر صنایع برای کمک موثر به صنعت و تولید

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۴۱:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۰
تاکید نمایندگان به وزیر صنایع برای کمک موثر به صنعت و تولید
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیر علنی امروز به وزیر صنایع و معادن تاکید شد که کمک موثر به صنعت و تولید این است که دولت بسته های بعدی اصلاح ساختار اقتصادی را هم با دقت و سرعت لازم تهیه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی برنا، محسن کوه‌کن عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال درخواست تعدادی از همکاران و تصویب هیات رییسه و تعامل و کمک موثر دولت برای اجرای بهتر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها امروز نوبت وزارت صنایع بود که وزیر صنایع قبل از شروع جلسه علنی در جلسه غیررسمی و غیرعلنی حضور پیدا کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان آنکه در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات خود را بیان کردند، افزود: صاحبان صنایع در بعضی از بخش‌های صنعتی کشور مشکلاتی را دارند و خواستار کمک دولت برای حل این مشکلات شده اند.

کوه‌کن در ادامه با تاکید بر آنکه جلسه غیرعلنی امروز نیز از همین جنس بود، افزود: مهمترین مطلبی که نمایندگان مطرح کردند آن بود که از ابتدا بحث بسته اصلاح ساختار اقتصادی بود که قرار است در 7 بخش اصلاحاتی انجام شود.

به گفته سخنگوی هیات رییسه نمایندگان در این جلسه تاکید داشتند: در بخش صنعت اصلاحات دیگر(غیر از هدفمند کردن یارانه‎ها) کمک موثری به صنعت و تولید می‎کنند.

کوه‌کن ادامه داد: در این جلسه به وزیر صنایع و معادن تاکید شد که کمک موثر به صنعت و تولید این است که دولت بسته‎های بعدی را هم با دقت و سرعت لازم تهیه کند.

کوه‌کن با اشاره بر تاکید اخیر رییس جمهور در سفر استانی به امر دیگر بسته‌های اصلاحات اقتصادی گفت: نمایندگان دیگر تاکید داشتند در برخی از بخش ها احساس می‌شود باید با نگاه ویژه‌ای حرکت کرد. به عنوان نمونه در تولید آجر یا صنایعی که بنابر ساختار تولیدشان از انرژی بیشتری استفاده می‌کنند و سهم انرژی در قیمت تمام شده آنها بالا است، جهش‌های قیمتی نداشته باشند.

کوه‌کن در ادامه متذکر شد: نمایندگان بحث داشتند که آیا کمک به این گونه صنایع باتوجه به 30 درصدی که از محل هدفمند کردن یارانه‌ها وجود دارد به صورت نقدی باشد یا از طریق تسهیلات کمک شود و از محل 30 درصد سود آن را پرداخت کنند یعنی تسهیلات به صورت قرض الحسنه باشد.

نظر شما