قانون حمایت از آزادگان شامل دوران اسارت هم می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۹۴۷
قانون حمایت از آزادگان شامل دوران اسارت هم می‌شود
نمایندگان با تصویب طرحی استفساریه، ماده 13 قانون حمایت از آزادگان را بر حقوق و مزایای دوران اسارات آنان نیز قابل اطلاق دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی برنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) با بررسی ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 13 آذر 1368 مصوب کردند: مدت اسارت برای عموم آزادگان اعم از اینکه قبل از اسارت در دستگاه‌های شاغل بوده‌باشند و یا بعد از اسارت شاغل شوند، با تمایل آنان به ازای هر یکسال اسارت دو سال به عنوان سابقه خدمت رسمی و مرتبط تلقی می‌شود و از هر لحاظ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و دستگاه ذینفع موظف است کسورات بازنشستگی را در قانون بودجه سال بعد پیش‌بینی و به صندوق‌های بازنشستگی ذیربط پرداخت کند.

در طرح استفساریه ماده 13 که امروز با 115 رای موافق، 36 رای مخالف و 9 رای ممتنع به تصویب رسید، سوال شده است که آیا ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 13 آذر 69 شامل حقوق و مزایای دوران اسارت همه آزادگان اعم از شاغل و غیرشاغل نیز می‌شود؟ که پاسخ به این طرح استفساریه مثبت است.

نمایندگان همچنین یک ایراد شورای نگهبان را به ماده مربوط به نظام استاندارد در لایحه برنامه پنجم توسعه بررسی و برای تامین نظر این شورا یک بند الحاقی به ماده مربوط به استاندارد اضافه کردند.

براساس این بند الحاقی دولت باید اقدامات لازم را برای تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی در طول اجرای قانون برنامه پنجم توسعه انجام دهد.

به گزارش برنا، این از جمله ایراداتی بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه برنامه پنجم توسعه وارد دانسته و آن را به شورای نگهبان ارسال کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز