رییس مجلس در حاشیه افتتاح نمایشگاه گوشه‌ای از فناوری‌های پیشرفته کشور

مرزهای علم و دانش کشور در حال حرکت است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۱:۰۰
کد خبر: ۸۰۳۶
مرزهای علم و دانش کشور در حال حرکت است
لاریجانی با بیان اینکه رویکرد مجلس توجه جدی به کارهای پژوهشی و پیشرو بودن است، گفت: در زمینه نانو و سیستم‌های لیزری کارهای خوبی انجام شده از این جهت می‌توان گفت مرزهای علم و دانش در کشور در حال حرکت است.

به گزارش علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح از نمایشگاه گوشه‌ای از فناوری‌های پیشرفته کشور با حضور در جمع خبرنگاران در زمینه فعالیت‌های کشورمان درباره پیشرفت‎های علمی گفت: البته نمایشگاهی که می‌بینید بخشی از پیشرفت هایی است که به نمایش در آمده است.

وی افزود: از سال‌ها پیش در زمینه نانو، بیوتکنولوژی و سیستم های لیزری کارهای خوبی در کشور انجام شده است و از این جهت تا حدی می توان گفت مرزهای دانش در کشور در حال حرکت است.

وی یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه کشور به پیشرفت دانش بنیان توجه ویژه‌ای کرده‌ایم و برای بحث پژوهش در سال اول برنامه سالانه نیم درصد از تولید ناخالص ملی به این بخش اختصاص یافت و هر سال نیز به آن اضافه می شود تا در پایان برنامه به 3 درصد افزایش یابد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رویکرد مجلس این است که در زمینه کارهای پژوهشی مخصوصا در زمینه جنبه نوآوری و پیشرو بودن، کار جدی‌تری داشته باشد.

بر اساس این گزارش لاریجانی از خودرو هوشمند الکترونیک که در محوطه باز مجلس به نمایش در آمده بود نیز بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز