رئیس ستاد انتخابات کشور: ۱۴۲۲ نفر تاکنون نام نویسی کرده‌اند

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۶:۰۷:۵۳
کد خبر: ۹۱۶۶۱
رئیس ستاد انتخابات کشور: ۱۴۲۲ نفر تاکنون نام نویسی کرده‌اند
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور تا ساعت 12 امروز (سه شنبه) به 1422 نفر افزایش یافت.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات وزارت کشور افزود: از این تعداد، 1249 نفر ثبت نامشان نهایی شده است و نام نویسی 173 نفر دیگر نیز در حال انجام است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از این تعداد، 1352 معادل 83 درصد مرد و 70 نفر معادل 17 درصد زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با 65 درصد، بیشترین فراوانی ثبت نام شدگان در مقاطع مختلف تحصیلی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا وی اظهار داشت: هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکترا نیز 15 درصد ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند و پنج درصد باقی مانده دارای تحصیلات حوزوی و یا سایر مقاطع هستند.

مرتضوی بیشترین فراوانی سنی ثبت نام شدگان را مربوط به سنین 41 تا 45 سال با 22 درصد و 46 تا 50 سال با 19 درصد عنوان کرد.

حضور همه سلایق در انتخابات مجلس نهم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از همه سلایق در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی حضور یافته و نام نویسی کردند.

مرتضوی ضمن تشکر از افرادی که در روزهای اولیه به حوزه های انتخابیه سراسر کشور مراجعه و ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: استقبال داوطلبان در ستاد انتخابات کشور و 207 حوزه انتخابیه سراسر کشور، استقبالی مطلوب تر از گذشته بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در عین حال از داوطلبان نمایندگی مجلس نهم خواست که ثبت نام خود را به دقیقه 90 موکول نکنند.

وی همچنین به آنان توصیه کرد که قبل از حضور برای نام نویسی، اطلاعیه ها و بخشنامه های ستاد انتخابات کشور را مطالعه و با اطلاعات و مدارک لازم جهت ثبت نام مراجعه کنند.

مرتضوی با اشاره به نظام جامع ثبت نام انتخابات گفت: راه اندازی سیستم جامع ثبت نام انتخابات، دقت و صحت را در انتخابات افزایش می دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره تعداد شعب اخذ رای در سراسر کشور افزود: انتخاب تعداد و مکان شعب اخذ رای برعهده هیات های اجرایی برگزار کننده انتخابات است که این رقم در حال حاضر مشخص نیست.

شمار داوطلبان نمایندگی مجلس نهم در حالی ساعت 12 ظهر امروز به 1422 نفر افزایش یافت که تا ساعت 15:45 دیروز (دوشنبه) 1020 داوطلب نام نویسی کرده بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز