سفر رییس قوه قضائیه به کرمانشاه/۴

کرمانشاه پس از جنگ توسعه مطلوب نیافته است

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۰:۵۲:۳۵
کد خبر: ۱۶۹۵۰۵
کرمانشاه پس از جنگ توسعه مطلوب نیافته است
استاندار كرمانشاه گفت: حضور نخبگان در دستگاه‌های اداری و اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا باید به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در استان کرمانشاه؛ ابراهیم رضایی بابادی در دیدار نخبگان و دانشگاهیان استان با رییس قوه قضاییه كه در محل تالار بعثت كرمانشاه برگزار شد، گفت: استان كرمانشاه 62 واحد آموزش عالی با ظرفیت 100 هزار دانشجو دارد.

وی با بیان اینكه حدود هشت هزار دانشجوی تحصیلات تكمیلی در استان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: 700 اختراع در استان به ثبت رسیده است كه برخی از این تعداد تجاری سازی شده و این نشان از توان بالای علمی و فناوری استان دارد.

استاندار كرمانشاه با اشاره به لزوم حمایت از نخبگان، گفت: تمام كشورهایی كه به موفقیت رسیده اند به نخبگان خود توجه ویژه ای داشته اند و همین عامل پیشرفت آنها شده است و به عنوان مثال كشور ژاپن از چندین سال پیش نخبگان علمی وارد دستگاه‌های اداری شدند و همین باعث توسعه این كشور شد.

وی گفت: حضور نخبگان در دستگاه های اداری و اجرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا باید به آن توجه داشته باشیم.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به مشكلات استان، گفت: كرمانشاه هشت سال به‌طور مستقیم درگیر جنگ بود و بیشترین آسیب را دید، در سال های پس از جنگ نیز توسعه چندانی نیافت و امروز با مشكلات زیادی روبرو است.

رضایی بابادی با بیان اینكه مهاجرت نخبگان علمی و اقتصادی بر مشكلات استان افزوده است، گفت: باید با برقراری امنیت و توجه به نخبگان زمینه بازگشت آنان را فراهم آوریم تا به كمك آن‌ها مشكلات استان را رفع كنیم.

استاندار كرمانشاه در پایان ابراز امیدواری كرد سفر رییس قوه قضاییه به كرمانشاه منشاء خیر و بركت برای نخبگان استان باشد.

نظر شما