رییس کل دادگستری تهران؛

دادگستری ۵۰ درصد کل قوه قضاییه به شمار می‌رود

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۳:۲۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۵۷۲۵
دادگستری ۵۰ درصد کل قوه قضاییه به شمار می‌رود
در این جلسه تعدادی از اعضای شوراها به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون راه‌های اجرایی کردن قانون آیین ‌دادرسی کیفری جدید‌ التصویب پرداختند.

«غلامحسین اسماعیلی»رییس کل دادگستری استان تهران در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی با تبریک حلول ماه رجب و اعیاد رجبیه و تشکر از زحمات ارزشمند آقای آوایی و سپاس از الطاف خاصه ریاست محترم قوه قضاییه گفت: از منظر ایشان به لحاظ حجم بالای کار و اهمیت پرونده‌های مطروحه، دادگستری استان تهران از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است و به عبارت دیگر دادگستری 50 درصد کل قوه قضاییه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه به کار و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری در انجام وظایف محوله، اخلاق محوری و رعایت حرمت و شان همکاران و شهروندان عزیز، قانون مداری، نظم و انضباط و ضابطه‌مندی در امور، نیاز مبرم به استفاده از خرد جمعی و مشورت با اهالی فن، اعمال نظارت‌های مدیریتی دقیق با رعایت استقلال قضات، پیشگیری از تخلفات و برخورد قاطع با متخلفین تاکید کرد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: لازم است همه آیینه یکدیگر باشیم و عیوب احتمالی را به صراحت به هم منعکس کنیم.
 
رییس کل دادگستری استان تهران آنگاه مدیران قضایی را مورد خطاب قرار داد و افزود: رعایت خدا محوری و کار را صرفا برای خدا کردن باید مد نظر قرار گیرد که در این صورت مشکلات ان‌شاءالله حل شده و سطح تحمل نیز بالاتر خواهد رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: رعایت نظم و ترتیب در ایاب و ذهاب همکاران و برنامه‌ریزی دقیق در این رابطه و ارائه گزارشی از وضعیت موجود در بخش‌های مختلف همچون پرونده‌های مهم، کادر قضایی و اداری، پرونده‌های مسن، CMS و پروژه‌های ساختمانی موجود نیز از دیگر مواردی است که تا از این طریق شناختی اجمالی در خصوص توان و ظرفیت همکاران محترم در واحدهای قضایی زیر مجموعه حاصل شود.
 
وی به ارائه گزارشی از روند حضور قضات محترم در هیات‌ها وکمیسیون‌های مختلف و ارزیابی تاثیر حضور آن‌ها برای دادگستری استان تهران، سرکشی برنامه‌ریزی شده و مستمر از حوزه‌های قضایی، تلاش در جهت برخورد با چالش‌های موجود و صیانت از همکاران برای پیشگیری از تخلفات احتمالی و برنامه‌ریزی و تلاش جهت تلطیف کردن فضای غوغاسالاری و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه اشاره کرد.

رییس کل دادگستری استان تهران در پایان بیان کرد: جهت استفاده از خرد جمعی نیاز مبرم به وحدت و هم فکری داریم و همچنین فعال بودن و ایفاء نقش مثبت چه در نظر و چه در عمل و ارائه ایده‌های نو برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده؛ لذا لازم است همه آیینه یکدیگر باشیم و عیوب احتمالی را به صراحت به هم منعکس نمائیم تا رفته رفته دادگستری استان تهران در عرصه‌های مختلف بتواند الگویی مناسب و شایسته برای همه دادگستری‌های سراسر کشور باشد. در این جلسه تعدادی از اعضاء شورا به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مطالب مطروحه و به ویژه در خصوص راه‌های اجرایی کردن قانون آیین‌دادرسی کیفری جدید‌التصویب پرداختند و پس از جمع‌بندی موارد، تصمیمات مقتضی نیز اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز