با صدور پیامی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور:

رییس کل سازمان نظام پزشکی از آیت الله لاریجانی تشکر کرد

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۴۸:۱۵
کد خبر: ۱۸۵۸۲۵
رییس کل سازمان نظام پزشکی از آیت الله لاریجانی تشکر کرد
زالی از ابلاغ هوشمندانه بخشنامه استفاده از مجازات‌های حبس در رسیدگی به جرائم پزشکی تقدیر کرد.

«علیرضا زالی» رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در پیامی، از آیت الله «صادق آملی لاریجانی» به دلیل ابلاغ هوشمندانه بخشنامه استفاده از مجازات‌های حبس در رسیدگی به جرائم پزشکی تشکر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،به نقل از سازمان نظام پزشکی کشور، رییس قوه قضاییه روز گذشته با صدور بخشنامه‌ای با توجه به حساسیت مشاغل پزشکی، از قضات رسیدگی کننده به جرایم پزشکی خواست حسب مورد از مجازات جایگزین حبس از نوع جزای نقدی یا دوره مراقبت در این جرایم استفاده کنند.

در پیام «علیرضا زالی» که روز چهارشنبه انتشار یافته، اشاره شده است:

«با احترام مراتب سپاس و تشکر ویژه خود را از ابلاغ هوشمندانه بخشنامه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در رسیدگی به جرائم پزشکی که بار دیگر موجی از امید را در جامعه پزشکی فراهم آورد اعلام می‌کنیم.

از مساعدت‌های ویژه چند ماهه اخیر جنابعالی در احقاق حقوق جامعه پزشکی و بینش عمیق علمی و فقهی نسبت به حساسیت مشاغل پزشکی و نگرانی های به وجودآمده، و دستورات اکید حضرتعالی در پاسخ به درخواست های سازمان نظام پزشکی کشور نسبت به تعلیق تعداد محدود احکام صادر شده قبلی قدردانی می‌نمایم.

زالی در پیام خود می‌افزاید: جامعه پزشکی به خود می بالد که این نگاه نوین و مترقی با حرکتی خردمندانه در راستای کمک به مردم برای کاهش آلام آنان توسط ریاست قوه قضاییه انجام و با حمایت ها و مساعی ارزنده دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری، دکتر مرضیه وحید دستجردی مشاور رییس قوه قضاییه و دکتر احمد شجاعی ریاست پزشکی قانونی کشور تکمیل شده است.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای جنابعالی اعلام می دارد، سازمان نظام پزشکی و آحاد جامعه خدوم پزشکی در راستای خدمت به مردم فهیم و قدرشناس ایران از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و با صلابتی بیش از گذشته در اجرای طرح های سلامت کشور کوشا خواهد بود.

استناد به ماده 616 قانون مجازات اسلامی در سال 75 مبنی بر اینکه هر گونه عمل جراحی که منجر به فوت بیمار شود علاوه بر دیه، شش ماه تا سه سال حبس دارد، برخی نگرانی ها را برای جامعه پزشکی کشور رقم زده بود».

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز