مدیرکل وزارت خارجه پرتغال اعلام کرد:

خواهان گسترش روابط در تمامی عرصه ها با ایران هستیم

۱۳۹۳/۰۲/۱۸ - ۰۱:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۰۸۳
خواهان گسترش روابط در تمامی عرصه ها با ایران هستیم
مدیرکل سیاست خارجی وزارت امور خارجه پرتغال تاکید کرد که این کشور اروپایی خواهان توسعه روابط خود در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل سیاست خارجی وزارت امور خارجه پرتغال تاکید کرد که این کشور اروپایی خواهان توسعه روابط خود در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «روی ماسییرا» که روز گذشته وارد تهران شده است، امروز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه اظهار داشت: پرتغال هیچ مشکلی در زمینه توسعه و تقویت روابط خود با ایران در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ندارد.

وی با تاکید برسابقه 500 ساله روابط دو کشور افزود: پرتغال از تداوم و به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 حمایت می کند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان هم در این دیدار با اشاره به مفید بودن گفت وگوهای سیاسی بین دو کشور، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط اقتصادی و فرهنگی با پرتغال تاکید کرد.

«ماسییرا» با «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران نیز در باره آخرین تحولات مربوط به خاورمیانه، آفریقا و بویژه تحولات سوریه بحث و مذاکره کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار با بیان اینکه ورود گروههای تروریستی و افراطی به هر منطقه ای از جهان منجر به تاثیرات منفی و خطرناک در آن محل می شود، گفت: در حال حاضر بخش مهمی از عناصر افراطی اروپا در کنار تروریست ها در سوریه حاضر شده اند و با توجه به آموزش های حرفه ای و کار با سلاح های پیشرفته ای که این افراد از گروه های تروریستی در سوریه فرا می گیرند بازگشت این عناصر به کشورهای خود و بویژه اروپا با توجه به امکان تردد آزادانه آنان در این قاره منجر به وضعیت خطرناک امنیتی خواهد شد.

به گزارش برنا،مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال نیز با تشریح مواضع کشورش و اتحادیه اروپا در قبال منطقه و اوضاع سوریه اظهارداشت: ما با ایران در این زمینه هم نظر هستیم و اعتقاد داریم حل بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و دیپلماتیک امکان پذیر است.

همچنین مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزیر امور خارجه نیز در دیدار با مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه پرتغال به مذاکرات هسته ای و عزم طرفین به منظور حل مسائل اشاره کرد و آمادگی تهران را برای گسترش روابط با لیسبون در همه زمینه ها مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است که طرف پرتغالی نیز ضمن استقبال از افزایش تماس های بین مقامات سیاسی، بر عزم کشورش برای گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه پرتغال در سفر دو روزه خود به تهران، با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز