رسانه روسی:

لاوروف در مذاکرات هسته ای وین حضور ندارد

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۷:۵۶:۳۵
کد خبر: ۲۰۳۲۴۵
لاوروف در مذاکرات هسته ای وین حضور ندارد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست یکشنبه وزرای خارجه کشورهای 1+5 در وین شرکت نمی کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست یکشنبه وزرای خارجه کشورهای 1+5 در وین شرکت نمی کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،خبرگزاری ایتارتاس روز یکشنبه از وین گزارش داد که لاوروف در حال حاضر همراه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در آمریکا لاتین بسر می برد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه همچنان ریاست هیات نمایندگی آن کشور و ولادیمیر وروکونوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در نهادهای بین المللی در وین در نشست های مشورتی شرکت خواهد کرد.

وزیران خارجه، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه اعلام کرده اند که در نشست یکشنبه شرکت خواهند کرد.

اختلافات میان این کشورها در ارتباط با برنامه هسته ای ایران و لزوم تنظیم پیش نویس سند توافق هسته ای تا 29 تیرماه (20 ژوییه) حضور این وزرا را در وین الزامی کرده است.

به گفته ریابکوف آمریکا خواسته های زیادی تحمیلی از ایران دارد و فرانسه نیز درخواست های سختی از آن کشور دارد.

وی یادآور شد پیش نویس و توافقات در ارتباط با برنامه هسته ای ایران نباید حاوی مطالبی باشد که سابقه ای باقی گذارد که باعث محدودیت کشورهایی شود که می خواهند در زمینه هسته ای فعالیت کنند.

رییس هیات روسی گفت: هدف ما این است که هیچکس به توافقی به عنوان سابقه ای برای وضع استانداردهای جدید فعالیتی برای کشورها یا سازمان های دیگر در این زمینه نرسد.

ریابکوف گفت: ˈدر حالیکه گروه شش در مذاکرات خود با ایران متحد هستند اما هر کشور باید از منافع خود دفاع کند.ˈ

وی افزود:ˈ جمع تلاش های هماهنگ و منافع ملی وجود دارد و وحدت گروه شش برای وضع شرایطی برای دستیابی به نتیجه مهم است اما این وحدت نباید بر دیگر مسایل مثل منافع ملی که باید در راس قرار گیرد سایه افکند.ˈ

این دیپلمات ارشد روسی در نقد نظر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که ظاهرا گفته که موضع روس ها باعث کاهش سرعت مذاکرات شده است،به این نکته اشاره کرد که گروه 1+5 گارد احترام نزدیک بنای برنامه هسته ای نیست که در حال رژه رفتن باشد و باصدای سوت سلام دهد.

ریابکوف گفت: گروه شش از کشورهایی تشکیل یافته که هریک در زمینه های مختلف منافع خود را دارند و این هم چیز تازه و قابل توجهی نیست که مانع مذاکرات باشد.

وی گفت که در جریان مذاکرات و در مراحل مختلف آن اولویت های گوناگونی پیش می آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز