وزیر امور خارجه آلمان :

نمی توان نتیجه مذاکرات را پیش بینی کرد

۱۳۹۳/۰۴/۲۳ - ۰۳:۰۳:۰۶
کد خبر: ۲۰۳۳۷۹
نمی توان نتیجه مذاکرات را پیش بینی کرد
«فرانک اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که نمی تواند نتیجه مذاکرات ایران و گروه 1+5 را پیش بینی کن

«فرانک اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که نمی تواند نتیجه مذاکرات ایران و گروه 1+5 را پیش بینی کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وزیر خارجه آلمان (یکشنبه) شب در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا که « در حال حاضر توپ در زمین ایران است»، گفت: در حال حاضر دقیقا نمی توانم بگویم که مذاکرات به نتیجه خواهد رسید یا نه. به اتفاق همتایان فرانسوی ، آمریکایی وانگلیسی خود با تمام توان امروز تلاش کردیم ایران را متقاعد کنیم که حل مساله هسته ای به نفع اوست.

وی  در ادامه تصریح کرد: ممکن است که برای مدتهای طولانی این اخرین شانس برای حل مسالمت امیز موضوع هسته ای باشد.این کشور باید تصمیم بگیرد که خواهان همکاری با جامعه جهانی است و از ایران می خواهیم در این مورد فکر کند.

 به گزارش برنا،این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بارها اعلام کرده اند این طرف مقابل است که باید تصمیمات سخت را بگیرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه نیز امروز (یکشنبه) در صفحه شخصی خود در توئیترش با تاکید بر اینکه اعتماد یک خیابان دو طرفه است و برای رسیدن به توافق، نگرانی تمامی طرفین باید در نظر گرفته شود، نوشت: ما می توانیم تا یکشنبه آینده تاریخ ساز شویم .

رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: من در تلاش خالصانه برای رسیدن به توافق شرکت می کنم و خواهان رفتاری مشابه هستیم.ظریف پیش از این نیز به غرب هشدار داده بود که فرصت کنونی مذاکره با ایران را از دست ندهد .

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران حرف منطقی دارد و انعطاف لازم را هم از خود نشان داده است و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، مسوول شکست آن طرف مقابل است.وزیران خارجه آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه صبح یکشنبه برای بررسی وضعیت پیشرفت مذ اکرات وین 6 به پایتخت اتریش آمدند.

 همچنین پس از این گفتگو، اشتاین مایر وین را به مقصد برلین ترک کرد تا به همراه سفیر آرژانتین در برلین به تماشای فینال جام جهانی برزیل بنشیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز