عراقچی در گفتگو با ال مانیتور:

روند بسیار خوبی داشته‌ایم/همه طرف‌ها بسیار جدی هستند

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۷:۳۲:۴۱
کد خبر: ۲۰۴۸۹۱
روند بسیار خوبی داشته‌ایم/همه طرف‌ها بسیار جدی هستند
مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران : من امیدوارم اما خیلی هم خوش‌بین نیستم؛ ما می‌دانیم که اختلاف نظرها جدی است.

«سید عباس عراقچی»، مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران با اشاره به اینکه روند بسیار خوبی در مذاکرات داشته‌ایم گفت: من امیدوارم اما خیلی هم خوش‌بین نیستم؛ ما می‌دانیم که اختلاف نظرها جدی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری ال مانیتور گفت: ما روند بسیار خوبی داشته‌ایم. اکنون ما در مذاکرات یک متن توافق و یک پیش‌نویس داریم و درباره هر گونه جزئیات و سوالی در این مذاکرات گفت‌و‌گو می‌کنیم. همه طرف‌ها بسیار جدی هستند.

وی در ادامه افزود: من امیدوارم اما خیلی هم خوش‌بین نیستم، ما می‌دانیم که اختلاف نظرها جدی است و نیاز به کار با ابتکار بیشتر داریم تا بتوانیم راه‌حل‌های جدیدی بیابیم. تصمیم‌های سختی برای مذاکرات پیش رو نیاز است. توافق نهایی در نهایت با ابتکار، خرد، اراده سیاسی و اندکی شانس به دست می آید. 

یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات گفت: آنچه که ما تلاش می‌کنیم ایجاد احتمالات است. احتمالات برای یک راه حل است که در توافق نهایی بتوانیم این احتمالات را به واقعیت تبدیل کنیم و این تضمین را ایجاد شود که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. 

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات آمریکایی گفت: واشنگتن آشکارا اعلام کرده است که ایران در طول چهار ماه آینده که مذاکرات هسته‌ای تمدید شده است، درهایش به سوی تجارت باز نیست.

نظر شما