همراه با فرزندان انقلاب در وین/۱۴

دو روز مذاکره در هتل کوبورگ وین/ دیدارهای دو جانبه به مذاکرات رونق بخشیدند

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۲۲:۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۳۸۷۳۵
دو روز مذاکره در هتل کوبورگ وین/ دیدارهای دو جانبه به مذاکرات رونق بخشیدند
گزارش سمانه مقدم و کیومرث بشیریه از وین

دهمین دور از مذاکرات هسته ای وارد مرحله حساسی شده و بیش از سیصد خبرنگار از کشورهای مختلف برای پوشش خبری درهتل کوبورگ وین حضور دارند تا شاید در ضرب الاجل تعیین شده طرفین بتوانند به توافق جامع دست پیدا کنند و بتوان بزرگترین رویداد تاریخی را در وین در تاریخ 3 آذر شاهد بود.


به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری برنا به وین،این دور از مذاکرات، حساسترین و مهمترین مرحله مذاکرات جامع است چرا که سرنوشت مذاکرات مشخص خواهد شد.روز گذشته تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به سرپرستی محمد جواد ظریف ساعت یک بعد از روز به وقت محلی وارد فرودگاه وین شد و پس از آن وزیر امور خارجه کشورمان با وجود کسالت در ناهار کاری کاترین اشتون در محل مقر نمایندگی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین شرکت کرد. در پایان این نشست، کاترین اشتون حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد ولیکن ظریف پیشرفت مذاکرات را مبتنی بر نگرش سیاسی طرفین عنوان کرد.

پس از ناهار کاری ظریف و اشتون که آغاز دهمین دور مذاکرات جامع بطور رسمی بود، دیدارهای دو جانبه در سطح معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برگزار شد و پس از آن هلگا اشمید معاون اشتون به آنان پیوست و مذاکرات سه جانبه انجام شد. 

در ادامه نیز دیداری با هیات چینی برگزار شد،همچنین شب گذشته مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت در هتل کوبورگ برگزار شد و پس از این دیدار روز اول مذاکرات در وین پایان یافت.

از صبح امروز مذاکرات دو جانبه میان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 در سطح معاونان ادامه دارد.

 به گزارش برنا، معاونین وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز به وقت محلی با هیات روسی ساعت 8 صبح و همچنین با هئیت آلمانی در ساعت 9 صبح به وقت محلی در وین دیدار کردند.معاونان وزیر امور خارجه ایران در ادامه این دیدارها، گفت و گوهای دو جانبه خود را با نمایندگان کشورهای فرانسه ساعت 10 صبح ادامه دادند وهمچنین دیداری با هیات انگلیسی ساعت 11 صبح انجام شد.

در ادامه ویلیام برنز دیپلمات ارشد آمریکایی و وندی شرمن رییس تیم مذاکره کننده امریکا در وین با مجید تخت روانچی و عباس عراقچی ساعت دو نیم به وقت محلی در وین رایزنی کردند.تا این لحظه نتیجه ای در اختیار خبرنگاران قرار نگرفته است، و در حال حاضر خبری از اعلام مذاکرات رسمی ایران و 1+5 مطرح نشده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز