همراه با فرزندان انقلاب در وین/۴۶

ریابکوف: شکست مذاکرات وین به معنای از دست دادن فرصتی استثنایی و حیاتی برای توافق با ایران است

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۶:۲۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۹۰۷۶
ریابکوف: شکست مذاکرات وین به معنای از دست دادن فرصتی استثنایی و حیاتی برای توافق با ایران است
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد: ایجاد هر گونه اخلال در فرایند مذاکرات هسته‌ای عواقب پیچیده‌ای به دنبال خواهد داشت و به معنای از دست دادن فرصتی استثنایی و حیاتی است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: « امروز فرصتی استثنایی پیش روی ماست. این لحظۀ بسیار حیاتی است.  از دست دادن این فرصت اشتباهی بزرگ خواهد بود؛ خطایی که عواقب پیچیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.» 
 
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل «خبرگزاری ایتارتاس» سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجۀ آمریکا، روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران هشدار داد: ایجاد هر گونه اخلال در جریان مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و کشورهای 5+1 در وین، عواقب پیچیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: « امروز  فرصتی استثنایی پیش روی ماست. این لحظۀ بسیار حیاتی است. از دست دادن این فرصت، اشتباهی بزرگ خواهد بود؛ خطایی که عواقب پیچیده‌ای را به دنبال خواهد داشت».
 
ریابکوف در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ یک از طرفین گفتگو تاکنون اشاره‌ای به تمدید مذاکرات هسته‌ای نداشته‌اند.

وی در ادامه در خصوص حضور سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در مذاکرات هسته‎ای وین گفت: حضور لاوروف در فرآیند مذاکرات هسته‌ای تاکنون قطعی نشده است.
 
معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره افزود: هنوز در مورد اینکه روسیه در چه در سطحی در این مذاکرات حضور خواهد داشت تصمیم گیری نشده است.

ریابکوف در این‌باره افزود: اتخاذ هر نوع تصمیم در این مورد بستگی به نتایج و خروجی مذاکرات وین در روزهای آتی دارد.

ریابکوف در ادامه، احتمال و امکان هر گونه توافق موقت را در این دور از مذاکرات هسته‌ای را، نیازمند ایجاد هماهنگی های لازم دانست و افزود: به صورت روشن مشخص نیست که از لحاظ نظری چگونه ممکن خواهد بود، طرفین در لحظات پایانی، در مورد هر شکل از توافق‌نامه موقت هماهنگی‎های لازم را به عمل آورند. علاوه بر این در این زمینه باید به صورت دقیق مشخص کرد که آیا این توافق نامه موقت را باید سندی بلند مدت به حساب آورد یا کوتاه مدت.

ریابکوف در خاتمه امکان دستیابی به توافق‌ جامع را مستلزم اتخاذ تصمیمات سخت و جدی از سوی طرفین دانست.

گفتنی است اگرچه مذاکرات هسته‌ای در فضایی به شدت پرتنش در حال برگزاری است، با اینحال ریابکوف اظهار امیدواری کرد که طرفین بتوانند در این دور از مذاکرات هسته‌ای به توافق جامع دست یابند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز