معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۳:۲۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۱۹۶
اختصاص ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه زیر ساخت‌های بخش کشاورزی
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال 91 دولت 23 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین مصوب کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی نیکبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم نهمین جشنواره انار ساوه افزود: پارسال 11 میلیارد و 380 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های زیربنایی آب و خاک از جمله آبیاری تحت فشار اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: میزان اعتبار امسال در انتظار ابلاغ است که مبلغ قابل توجه و ویژه‌ای از آن در اختیار جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار خواهد گرفت. 

نیکبخت با بیان اینکه کشورمان از نظر شرایط اقلیمی بسیار متنوع است، بیان کرد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان به توسعه بخش کشاورزی و بهره‌برداری بهتر از منابع آبی کشور کمک کرد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته است، اظهار کرد: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات و در مرحله اول اختصاص یافته و به‌زودی بین استان‌های کشور توزیع خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و توسعه زیر ساخت‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: بیش از 60 هزار میلیارد ریال در سال 90 به این طرح در قالب تسهیلات با سود و کارمزد 7 درصد اختصاص یافته بود.

وی گفت: اجرای طرح‌های خطوط انتقال آب، شبکه‌های فرعی آبرسانی و سیستم‌های نوین آبیاری از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تاکنون یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری نوین مجهز شده است که 400 هزار هکتار آن در سه سال گذشته انجام شده است.

وی بیان کرد: توجه به امور زیرساختی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مطالعه در زمینه زراعت، باغبانی، طیور، دام، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده است تا به‌طور اصولی بتوان در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات بخش کشاورزی گام برداشت.

نیکبخت بیان کرد: تامین زیرساخت‌ها، مدیریت تامین سرمایه و نگاه صادراتی به تولید از سوی جهاد کشاورزی با هدف تامین نیاز داخل و تقویت صادرات در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: در بخش کشاورزی چسبندگی به ارز کمتر از سایر بخش‌ها است، لذا فرصت برای تنظیم بازار و حمایت از تولید داخلی فراهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز