علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و امور اجتماعی کیست؟

۱۳۹۲/۰۵/۱۴ - ۱۶:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۳۷۶۸
علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و امور اجتماعی کیست؟
رئیس جمهوری دیروز در مراسم تحلیف در نامه‌ای اسامی وزرای پیشنهادی كابینه خود را تقدیم رئیس مجلس كرد و براساس آن علی ربیعی رعنوان وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

علی ربیعی متولد ۱۳۳۴ در جنوب شهر تهران و در محله جوادیه-24متری- و از یک خانواده کارگری است. پیش از انقلاب تکنسین کارخانه «جنرال موتورز»، ارج و قرقره پرستو بود و در همان زمان از سران اعتصاب شهرک اکباتان و کارخانه محل کار خود که منجر به برخورد ساواک گردید.

در سال‌های اول انقلاب وی عضو شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی و عضو کمیسیون تدوین قانون کار در دهه شصت و عضو شورای مرکزی خانه کارگر از بدو تاسیس تا امروز می‌باشد. 

وی از دوستان و معتمدین بسیار نزدیک سید محمد خاتمی و مشاور اجتماعی وی در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری وی بوده‌است.

ربیعی علاوه بر فعالیت های صنفی کارگری ،به دلیل نیاز مقطع انقلاب ،همراه با عده ای از دوستان هم محله ای خود جذب نهادهای انقلابی می شوند، وی به سپاه پاسداران می رود (و اکبر خوشکوش -اهل جوادیه-به کمیته می رود)؛در دوران جنگ تحمیلی در سپاه پاسداران، ۶۵ ماه در جبهه های مختلف غرب وجنوب فعالیت می کند و پس از آن–با فرمان بنیانگدار انقلاب- به وزارت اطلاعات می رود و با نام مستعار"عباد" به فعالیت می پردازد ،وزارتخانه‌ای که ربیعی در آن به معاونت رسید و پس از تغییرات انجام شده در دوره فلاحیان او هم مانند دیگر اصلاح طلبان وزارت اطلاعات از این وزارتخانه خارج شد.

ربیعی در دوره خاتمی مشاور اجتماعی او شد و در زمان تصدی دبیر شورای عالی امنیت ملی توسط حسن روحانی وی مسوول اجرایی دبیرخانه و ریاست کمیته سیاستگذاری تبلیغات و کمیته امنیت داخلی شورای عالی امنیت ملی را عهده دار بود. همچنین از طرف حسن روحانی برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

آخرین سوابق و مسئولیت‌های اجرایی وی:
مشاور رئیس جمهور تا مرداد ۱۳۸۴و دبیر ستاد ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد تا مرداد ۱۳۸۴

سوابق تحصیلی علی ربیعی:
لیسانس مدیریت دولتی. دانشگاه تهران
فوق لیسانس مدیریت فرهنگی (علوم اجتماعی). دانشگاه علامه طباطبایی
دکترای تخصصی PHD مدیریت استراتژیک

نظر شما