وزیر نفت:

تمامی فازهای پارس جنوبی در حال کار هستند

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۴:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۱
تمامی فازهای پارس جنوبی در حال کار هستند
وزیر نفت با بیان اینکه ایران توانسته محدودیت ها را به فرصت تبدیل کند گفت: در برنامه پنجم توسعه هیچ کدام از فازهای پارس جنوبی بدون بهره برداری نمی ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت در مراسم راه اندازی 6 طرح عظیم صنعت گاز، در کشور گفت: افتتاح های جدید حوزه گاز به ارزش 700 میلیارد تومان در سطح کشور، نشان دهنده آن است که ایران توانسته محدودیت ها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: ایران دومین دارنده ذخایر گازی در جهان است که با داشتن بیش از 33 هزار میلیارد متر مکعب گاز سالانه 150 میلیارد متر مکعب از این حجم را برداشت می کند. 

میر کاظمی با بیان اینکه اکتشافات گاز همواره بیش از میزان مصرف این سوخت در کشور است، گفت: این امر نشان دهنده حجم عظیم ذخایر گاز در کشور است، با این حال باید مصرف را به خوبی کنترل کرده و بهره وری بیشتری از نعمت گاز طبیعی در بخش های خانگی و صنعتی داشته باشیم.

وزیرنفت با بیان اینکه احداث بیش از 200 هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی در کشور باعث شده بیش از 95 درصد از جمعیت شهری و بیش از 40 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شوند ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات امروز بیش از 25 استان در کشور درجه هوای زیر صفر داشتند به همین دلیل امروز 545 میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف شده که این رقم برابر مصرف چند کشور است.

میرکاظمی با بیان اینکه تمامی فازهای پارس جنوبی در حال کار هستند، تصریح کرد: امیدواریم در برنامه پنجم توسعه هیچ کدام از فازهای پارس جنوبی بدون بهره برداری نمانده باشند.

وی افزود: با در نظر گرفتن قیمت 80 دلار برای هر بشکه نفت خام، درآمد سالانه پارس جنوبی 110 میلیارد دلار است.


نظر شما