معاون وزیر نفت:

در صنعت گاز به خودکفایی ۷۵ درصدی رسیده ایم

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۷
در صنعت گاز به خودکفایی ۷۵ درصدی رسیده ایم
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در امر تامین تجهیزات گاز به خودکفایی 75 درصدی رسیده ایم گفت: این امر با تکیه بر توان بخش خصوصی و منابع داخلی محقق شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در مراسم بهره برداری از طرح های نوین شرکت گاز در کشور اظهار داشت: در ایام دهه فجر بیش از یک هزار و 114 پروژه گازی با هزینه مالی 1500 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه امروز 6 طرح کلیدی گاز با ارزش 700 میلیارد تومان افتتاح شدند، ادامه داد: افتتاح طرح های گازرسانی در سراسر کشور ادامه دارد. 

اوجی افزود: با اقدامات انجام شده از آغاز فصل سرما تاکنون هیچ مورد قطعی گاز یا افت فشار گاز در کشور نداشته ایم .

معاون وزیر نفت در امور گاز میزان مصرف گاز در صنایع عمده قبل از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را 71 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: پس از اجرای قانون این میزان به 82 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 9 هزار میلیارد تومان عقد قرارداد در صنعت گاز کشور صورت گرفته که منابع مالی این قراردادها از طریق فاینانس و مشارکت تامین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: ادامه خطوط سراسری 6 و 7 با استفاده از فاینانس داخلی (همکاری بانک پارسیان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا) و همچنین یک هزار میلیارد تومان وام جهت رفع بدهی شرکت های لوله سازی و در نهایت 4 هزار میلیارد تومان مشارکت نامه برای پالایشگاه بیدبلند 2 و پارسیان از مهم ترین قراردادهای منعقد شده هستند که امیدواریم ظرف 2 تا 3 سال آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: در امر تامین تجهیزات گاز نیز به 75 درصد خودکفایی رسیده ایم که این امر با تکیه بر توان بخش خصوصی و منابع داخلی محقق شده است.

در ادامه این مراسم غریبی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، گفت: به دلیل تعدد پروژه های گازی بخشی از این طرح ها به صورت تلفنی از سوی وزیر نفت افتتاح شد.

وی افزود: ایستگاه تقویت فشار گاز ساوه 2 و 3 بزرگترین ایستگاه تقویت فشار گاز در کشور است که توانایی انتقال 160 میلیون متر مکعب گاز را در خطوط مختلف گاز رسانی دارد و با هزینه 130 میلیارد تومان احداث شده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اسلامی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز خبرداد: وزارت نفت در رتبه اول رضایتمندی در کمیسیون اصل 90، قرار گرفته و وزارت مسکن نیز دومین رتبه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با گاز رسانی وسیعی که در سطح کشور صورت گرفته و سرمایه گذاری و افتتاح طرح های بزرگ نفت و گاز در کشور، وزارت نفت از جمله وزارتخانه هایی است که رضایت نمایندگان را جلب کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز