رییس هیات عامل ایمیدرو:

جهش های بزرگی در صنعت فولاد در آینده نزدیك محقق می شود

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۶:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۷
جهش های بزرگی در صنعت فولاد در آینده نزدیك محقق می شود
معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه در آینده نزدیك جهش های بزرگی در صنعت فولاد اتفاق خواهد افتاد، گفت: امروز ایران به دانش ساخت كارخانه های فولاد نیز دست یافته است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "حسن پلارك" رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در نخستین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با بیان این مطلب که در آینده نزدیك جهش های بزرگی در صنعت فولاد اتفاق خواهد افتاد، اظهارداشت: جهش های بزرگ صنعت فولاد در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است به طوری که تا پیش از انقلاب میزان تولید فولاد كمتر از یك میلیون تن بود اما میزان تولید فولاد تا سال 84 به بیش از ده میلیون تن رسید.

وی با بیان اینکه باید فضایی ایجاد شود تا بتوان دستاوردهای صنعت فولاد در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را در سطح بین المللی بیان کرد، افزود: از سال 84 به بعد با تسریع و تكمیل طرحهای در دست اجرای فولاد، اكنون ظرفیت تولید فولاد به بیش از 17 میلیون و 500 هزار تن رسیده است.

پلارك گفت: البته اندكی زمان لازم است تا این ظرفیت به تولید برسد و این امر به نوع زیر ساختها و كارآمدی نیروی انسانی بستگی دارد به هر حال ما در تلاش هستیم كه این ظرفیتها سریعتر به تولید برسد.

معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینكه هم اكنون در ظرفیت سازی فولاد به خودكفایی كامل رسیده ایم افزود: با اجرای طرحهای مهم در دست اجرای فولادی توسط بخش خصوصی و دولتی ظرفیت فولاد را طی 5 سال آینده به 46 میلیون تن خواهیم رساند.

وی به وجود نیروی انسانی توانمند، ذخایر و مواد اولیه فراوان اشاره كرد و گفت: با توجه به این موارد و استفاده بهینه از ذخایر ایران می تواند به قطب فولاد سازی در منطقه و جهان تبدیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: امروز ایران علاوه بر اینكه تولید كننده فولاد تبدیل شده بلكه به دانش ساخت كارخانه های فولاد نیز دست یافته است.

پلارك با بیان اینکه در سایر محصولات معدنی نیز وضعیت مشابه فولاد را داریم، خاطرنشان كرد: ساخت كارخانه های كنسانتره و گندله و فولاد صد در صد بومی سازی شده است در كارخانه های فولادسازی مراحل احیای مستقیم 95 درصد و مرحله ذوب بیش از 75 درصد داخلی سازی شده است.

وی گفت: هم اكنون به نیروی انسانی متخصص نیز هیچ وابستگی به خارج نداریم و از مرحله اكتشاف تا فراوری مواد معدنی توسط متخصصان ایرانی انجام می شود و حتی در كشورهای دیگر متخصصان ایرانی فعالیت می كنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز