وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

بانک و بیمه اصناف باید تشکیل شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۸۵۸
بانک و بیمه اصناف باید تشکیل شود
وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر ساماندهی و به روز کردن نظام توزیع از سوی اصناف تاکید کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر ساماندهی و به روز کردن نظام توزیع از سوی اصناف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا محمد رضا نعمت زاده در نشست "اصناف و اقتصاد مقاومتی" كه با حضور روسای اصناف سراسر كشور برگزار شد گفت : بزرگترین بنگاه های اقتصادی در دنیا به صورت زنجیره ای فعالیت می کنند و صنوف تولیدی ما نیز می توانند با تجمیع ، به صادر کنندگان و وارد کنندگان عمده تبدیل شوند و در صادرات غیر نفتی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به گستردگی اصناف بر نقش آنان در تامین نیازمندیهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی و توزیعی تاکید کرد.

نعمت زاده افزود : در این چند ماه روی کار آمدن دولت جدید و با حمایت همه اقشار مردم آرامش نسبی در جامعه بوجود آمده که حاکی از همکاری و تلاش همه اصناف است.

وی گفت : مردم با تک تک کارخانجات و تجار و .. در ارتباط نیستند و معمولا ارتباطشان با اقتصاد و تجارت از طریق اصناف و به منظور تامین نیازمندی ها است.

مهندس نعمت زاده تصریح کرد : مشتری مداری جزو اخلاق و رفتار و عادات اصناف شده است و باعث خیر و برکت است .

وی همچنین با اشاره به رشد منفی بخش صنعت در سال 91 گفت : رشد منفی به معنای عقب گرد در تمامی زمینه هاست و سال گذشته نیز کم و بیش همین بوده و امیدواریم از اول امسال شاهد روند رو به رشد تولید و فعالیتهای اقتصادی و تولید ناخالص ملی باشیم.

به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت سال 91 تنها سالی بود که اقتصاد کشور رشد منفی صادرات را تجربه کرد و با تلاش و جبران این کمبود ، رشد چند دهم درصدی صادرات در سال گذشته عاید کشور شده است.

وی ادامه داد: اصناف باید بانک اصناف و بیمه اصناف و مراکز آموزشی داشته باشند .

نظر شما