تولید آزمایشی ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در بزرگترین پالایشگاه پارس جنوبی

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۴:۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۹۶۱۰۴
تولید آزمایشی ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در بزرگترین پالایشگاه پارس جنوبی
رکورد تولید آزمایشی گاز در ترین یک و دو پالایشگاه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی 800 میلیون فوت مکعب ثبت شده است


رکورد تولید آزمایشی گاز در ترین یک و دو پالایشگاه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی 800 میلیون فوت مکعب ثبت شده است و در آینده نزدیک این میزان به یک میلیارد فوت مکعب خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از شانا ، پس از شات دان ترین نخست پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی، از بعد از ظهر روز جمعه (23 خرداد ماه) تولید گاز شیرین در این پالایشگاه روال عادی خود را طی می کند.

از سی‌ام فروردین امسال تا 25 اردیبهشت‌ماه طبق برنامه، برای انجام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه تعطیلی کامل در این فاز انجام شد تا قسمتهای مختلف پالایشگاه بازرسی و در صورت بروز عیب تعمیر و بروزرسانی شوند.

روزانه 400 تا 500 میلیون فوت مکعب گاز شیرین در فاز 12 پارس جنوبی تولید و برای آزمایش تاسیسات واحد (ترین) دوم پالایشگاه این فاز نیز میزان گاز ترش ورودی به واحدهای این پالایشگاه کم و زیاد می شود. هم اکنون مشکلات و موانع موجود در این پالایشگاه برای رسیدن به رکورد تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز طی روزهای آینده در حال رفع است.

تاکنون تعداد شات دانهای داده شده به پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی در مرحله راه اندازی نسبت به سایر فازهای بهره برداری شده، کمتر بوده است.

برپایه این گزارش، تولید گاز شیرین در واحد دوم فاز 12 پارس جنوبی تنها در انتظار افزایش ارسال گاز ترش از دریا به خشکی است، تولید گاز ترش در سکوی ‌A این فاز در آینده نزدیک به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌یابد.

عملیات راه‌اندازی واحدهای سوم و چهارم فاز 12 میدان گازی پارس‌جنوبی در دست اجراست و بر اساس زمان‌بندی (که پیش از این اعلام شده) وارد مدار تولید خواهد شد.
عملیات نصب سکوهای B و C این فاز در موقعیت خود در خلیج‌فارس تا اواسط تیر امسال به پایان می‌رسد.

طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 81 میلیون متر مکعب گاز، 1200 بشکه میعانات گازی و 7500 تن گوگرد توسط پیمانکاران ایرانی در حال اجراست که براساس برنامه از پیش تعیین شده بخش عمده‌ای از اهداف تولیدی این طرح تا پیش از پایان امسال محقق خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز