عضو کمیسیون عمران مجلس :

وام ۸۰ میلیونی قیمت مسکن و اجاره بها را افزایش می دهد

۱۳۹۳/۰۶/۱۶ - ۱۹:۳۱:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۵۶۰
وام ۸۰ میلیونی قیمت مسکن و اجاره بها را افزایش می دهد
این تسهیلات اگر برای بخش ساخت و ساز مسکن هزینه شود به مراتب اثر و راندمان بهتری می تواند به دنبال داشته باشد.


عضو کمیسیون عمران مجلس ،گفت: پرداخت وام 80 میلیون تومانی به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دامن می زند و اگر این منابع به بخش ساخت و ساز تزریق شود به مراتب اثر و راندمان بهتری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت ،حسین محمد زاده درباره تاثیر پرداخت وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن از سوی دولت، گفت: فلسفه این وام ارائه تسهیلاتی به مردم برای افزایش خرید و فروش مسکن است و طبیعتا خرید و فروش بسیار متفاوت از فضای ساخت و ساز است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات اگر برای بخش ساخت و ساز مسکن هزینه شود به مراتب اثر و راندمان بهتری می تواند به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: افزایش تسهیلات خرید مسکن و پرداخت وام 80 میلیون تومانی به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دامن خواهد زد.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از کارشناسان این موضوع که پرداخت وام 80 میلیونی خرید به تعدیل بهای مسکن می انجامد را تایید نمی کنند اما این بحث که شاید ارائه این تسهیلات برای خروج از رکود موثر باشد قابل توجه است.

محمدزاده تصریح کرد: تا کنون یارانه خاصی برای پرداخت این وام 80 میلیون تومانی مصوب نشده بنابراین پرداخت این تسهیلات سود بالایی دارد اما ممکن است شیوه پرداخت به گونه ای دیگر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن، یادآور شد: اینکه دولت بخواهد امر ساخت و ساز مسکن را بر عهده گیرد اشتباه بوده و باید تسهیلاتی مشابه تسهیلات مسکن مهر فقط در بخش خودمالکان در نظر گرفته شود تا ساخت و ساز مسکن رونق گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در حالی برخی دست‌اندرکاران بازار مسکن به صراحت بر افزایش تسهیلات بانکی به‌عنوان یکی از مطالبات مردم از دولت تاکید دارند که بیش از ۸۴ درصد مردم در برنامه مناظره به "افزایش وام خرید مسکن" جواب منفی دادند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز