وزیر صنعت در روز ملی صادرات:

جهش در صادرات نیازمند فکر‌های نو است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۴:۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۱۸۳
جهش در صادرات نیازمند فکر‌های نو است
نعمت زاده: با توجه به تمامی موانع داخلی و خارجی، در صادرات غیر نفتی شاهد رشد هستیم.

نعمت زاده گفت: با توجه به تمامی موانع داخلی و خارجی، در صادرات غیر نفتی به تدریج شاهد رشد می باشیم، لیکن برای دستیابی به جایگاه واقعی نیازمند سیاست گذاری و اقدامات عاجل و مهم هستیم، که این اقدامات باید توسط دولت و صادر کنندگان صورت گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن، و تجارت در مراسم «روز ملی صادرات» که با حضور معاون اول رییس جمهوری در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار داشت: صادرات غیر نفتی در شش ماهه امسال جهش نسبی خوبی داشت و در شش ماهه نخست امسال بیست و سه میلیارد کالا صادر کردیم، که این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

نعمت زاده از صدور 5 میلیارد دلار خدمات به خارج از کشور خبر داد و گفت: در این زمینه 13 درصد رشد نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

نعمت زاده خاطر نشان کرد: نقطه ایده آل برای ما صادرات غیر نفتی40 یا 50 میلیارد دلار نیست و باید تلاش بیشتری برای رشد صادرات انجام دهیم.

وی اضافه کرد: تا کنون تلاش های زیادی صورت گرفته است از جمله برگزاری جلسه شورای عالی صادرات، فعالیت سازی دیپلماسی اقتصادی، لغو تعهد سپاری ارزی و اعمال مالیات بر صادرات، حذف تعداد زیادی از مقررات دست و پا گیر، تهیه بسته های خروج رکود، پیش بینی ردیف بودجه برای تشویق صادرات، تسهیل صدور ضمانت نامه های بانکی، افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رفع کاستی ها در مبادی مرزی کشور.

نعمت زاده در ادامه از صادر کنندگان برای تبیین استراتژی صادرات کشور درخواست کمک و همیاری کرد.

وی تصریح کرد: جهش در صادرات نیازمند فکر های نو است، از قبیل تکیه بر صنایع دانش بنیان و فناوری های نوین.

وزیر صنعت اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال حدود 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش صادرات داشتیم. البته در زمینه تربیت نیروی انسانی سرمایه گذاری و بازار مالی باید تلاش و کوشش بیشتری انجام دهیم.

وزیر صنعت تأکید کرد: با صادرات یک میلیون خودرو تا سال 1400 می توان 10 میلیارد دلار ارز وارد کشور کرد. در زمینه فولاد می توان 10 تا 20 میلیون تن صادر کنیم که حدود شش میلیارد دلار ارز آوری خواهد داشت. در زمینه مس 2 تا 2.5 میلیارد دلار صادرات می توانیم داشته باشیم. در صنعت نساجی 5 میلیارد دلار صادرات و در زمینه معدن و صنایع معدنی نیز 5 میلیارد دلار، و همچنین در زمینه محصولات ساختمانی نیز 5 میلیارد دلار می توانیم صادرات داشته باشیم.

وزیر صنعت در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهوری به جهت بهبود فضای بینالمللی و با تأکید بر حمایت جدی رئیس جمهوری و خواست ایشان بر رفع موانع تولید و صادرات گفت: باید برای تعالی کشورمان تلاش و کوشش بیشتری انجام دهیم. در پایان برنامه، از تولید کنندگان و صادرکنندگان کشوری با حضور معاون اول ریاست جمهوری، وزیر صنعت، استاندار تهران و رئیس اتاق بازرگانی آقای آل اسحاق تقدیر و قدردانی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز