عضو کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شورای رقابت :

قیمت خودرو با مدیریت سیاسی کاهش نمی یابد

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۳:۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۹۹۶
قیمت خودرو با مدیریت سیاسی کاهش نمی یابد
قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت غیر قانونی بوده و ما معتقدیم که تاکنون اقدامی در راستای انحصارشکنی از سوی این مرکزصورت نگرفته است.



عضو کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو تنها با انحصار شکنی ممکن است، گفت: ما تاکید کرده ایم که افزایش قیمت خودرو از سوی کارخانه های خودروساز، تاثیری در کاهش نرخ های بازار آزاد ندارد، چراکه این شاکله صحیح نبوده و تا زمانیکه پایه کج است وضعیت بهبود نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت ، علی علیلو در واکنش به افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد و ناکارآمدی سیاست های شورای رقابت، گفت: قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت غیر قانونی بوده و ما معتقدیم که تاکنون اقدامی در راستای انحصارشکنی از سوی این مرکزصورت نگرفته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ما تاکید کرده ایم که افزایش قیمت خودرو از سوی کارخانه های خودروسازی، تاثیری در کاهش نرخ های بازار آزاد ندارد، چراکه این شاکله صحیح نبوده و تا زمانیکه پایه کج است وضعیت بهبود نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مورد نیاز برای تنظیم قیمت، رقابتی شدن بازار است، اما اکنون شورای رقابت در راستای رقابتی کردن بازار که وظیفه ذاتی این شورا است، اقدامی نمی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه خواهش ما از رییس جمهور ترتیب اثر در ساختار شورای رقابت است، بیان کرد: با ادامه روند کنونی، مردم و فعالان صنعت به شورای رقابت بد بین خواهند شد.

وی در رابطه با تاثیر تعرفه در رشد کیفیت نیز گفت: هدف از وضع تعرفه، حمایت از تولید ملی است، اما تنها عنصر ایجاد رقابت، افزایش کیفیت نیست و اگر با وضع تعرفه، رقابتی ایجاد نشود حمایت ناقص است.

این نماینده مردم در مجلس نهم خاطرنشان کرد: اگر رقابت در بازار نباشد مسائلی از قبیل کیفی سازی و اعتدال قیمت، میسر نخواهد شد.

عضو کارگروه ناظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه تعرفه در بسیاری از کشورها به منظور حمایت از تولید وضع می شود، گفت: البته به دلیل رقابتی نبودن بازار، چندان شاهد رشد و رونق تولیدات داخلی نیستیم و نیاز است که این موضوع بازنگری شود.

نظر شما