معاون وزیر نفت:

صادارت نفت کوره و گازوئیل افزایش می یابد

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۷:۲۹:۰۴
کد خبر: ۲۶۲۷۶۴
صادارت نفت کوره و گازوئیل افزایش می یابد
با راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس در اواخر سال ٩٤ و یا اوایل سال ٩٥ ایران در فهرست کشورهای صادر کننده بنزین نیز قرار می گیرد.


معاون وزیر نفت گفت: مصرف سوخت مایع در نیروگاهها ٩ میلیارد لیتر نسب به پارسال کاهش یافته است که پیش بینی می شود این رقم سال آینده به ٦ میلیارد لیتر برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از شانا ، منصور معظمی با اشاره به این که وزارت نفت سال ٩٣ را با راهبرد افزایش تولید گاز و کم کردن مصرف سوختهای مایع آغاز کرد و انتظار این بود با همکاری ذینفعان به جز نفت کوره بتوان گازوئیل نیز صادرکند، افزود: صادرات گازوئیل با یک تاخیر قابل توجه تا پایان سال انجام می شود.

وی با بیان این که پارسال ٢٧ میلیارد لیتر سوخت مایع به ارزش ١٨ میلیارد دلار در نیروگاهها مصرف شده است، افزود: طی ١٠ ماهه نخست امسال حدود ١٥,٥ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاهها مصرف شده است که می توانست بسیار کمتر از این میزان باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاهها به ١٨,٥ میلیارد لیتر برسد، تصریح کرد: مصرف سوخت مایع در نیروگاهها امسال نسب به پارسال ٩ میلیارد لیتر کاهش یافته است که پیش بینی می شود این رقم سال آینده به ٦ میلیارد لیتر برسد.

معظمی افزود: سیاست استفاده حداکثری از گاز سبب کاهش مصرف سوخت مایع و از سوی دیگر صادرات فرآورده نفتی می شود.

معاون وزیر نفت از برنامه ریزی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و شرکت پالایش و پخش برای افزایش صادرات نفت کوره و همچنین صادرات گازوئیل خبر داد و گفت: با راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس در اواخر سال ٩٤ و یا اوایل سال ٩٥ ایران در فهرست کشورهای صادر کننده بنزین نیز قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز