معاون وزیر بازرگانی با تشریح سیاست های تنظیم بازار در سال ۹۰:

امسال تغییری در قیمت ها نداریم

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۲۸
امسال تغییری در قیمت ها نداریم
ضیغمی با بیان اینکه تفاهم نامه افزایش نیافتن قیمت ها تجدید می شود، گفت: شرایط همانند سال قبل خواهد بود و مدیریت منطقی بازار ادامه خواهد داشت.

محمد علی ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا، درباره برنامه های وزارت بازرگانی برای کنترل قیمت ها، اظهار داشت: سیاست وزارت بازرگانی در سال 90 ممانعت از افزایش قیمت ها است و هماهنگی، پیگیری و جدیت را در این ارتباط اتخاذ خواهد کرد.

وی تا کید کرد:  همچنین مجموعه های صنفی و اتحادیه ها نیز تلاش لازم را در این ارتباط دارند و شرایط مشابه سال قبل خواهد بود و مدیریت منطقی بازار اتفاق خواهد افتاد.

تفاهم نامه افزایش نیافتن قیمت ها تجدید می شود
معاون وزیر بازرگانی در پاسخ به این سوال که برخی اتحادیه ها پایان فروردین را زمان اتمام تفاهم با وزارت بازرگانی برای افزایش پیدا نکردن قیمت ها اعلام کرده اند، گفت: معمولا، تفاهمنامه ها را در مقاطع سالیانه تنظیم و متناسب با شرایط تمدید می کنند و این تجدید این تفاهم نامه ها مجددا با اتحادیه ها، تشکل ها و انجمن ها در دستور کار سازمان حمایت قرار دارد و استمرار وضعیت سال گذشته را دنبال خواهد کرد.

استفاده از توانمندی های بخش خصوصی برای تامین کالا
ضیغمی درباره برنامه های تنظیم بازار سال 90 نیز بیان داشت: برنامه های مختلف تنظیم بازار را متناسب با شرایط بازار اعم از بررسی مرتب و مستمر وضعیت، پیگیری تامین کالا در حوزه های مختلف کالایی بویژه اولویت دار و ضروری و برنامه های جبرانی برای رفع کمبودها با اعمال سیاست های مختلف از جمله سیاست های اقتصادی، تعرفه ای و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی برای تامین کالا و پاسخ به نیاز و تقاضا بازار در ایام مختلف انجام خواهد شد.

به گفته وی، رصد مستمر وضعیت صادرات و واردات، تولید، توزیع و هماهنگ کردن شبکه های توزیع و پخش، تقویت ارتباط بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در راستای هزینه های مبادله و استفاده از حداکثر ظرفیت شبکه های توزیع از دیگر برنامه های تنظیم بازاری است که مستمر انجام خواهد شد.

 زیرساخت های بازرگانی و تجاری مورد توجه قرار خواهد گرفت
معاون وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد:  در سالجاری، بحث جدی توجه به زیرساخت های بازرگانی و تجاری، در حوزه های مختلف بازرگانی داخلی و خارجی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ضیغمی تاکید کرد: در سالجاری بحث فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های بزرگ، میادین عرضه مستقیم کالا در استان های مختلف و سایر زیرساخت های بازرگانی مانند انبارها، سردخانه ها و پایانه ها بصورت جدی دنبال خواهد شد تا زمینه های تامین و توزیع کالا در مقاطع مختلف زمانی برای کالاهای مختلف پیش بینی کرده باشیم و شاهد نوسان خاصی در حوزه کالاهای اساسی نباشیم.

فعلاً برنامه ای برای اعلام کالابرگ جدید نداریم
وی درباره اعلام کالابرگ نیز تصریح کرد: سیاست کالا برگ جزو ابزارهای تنظیم بازاری است که در سنوات گذشته نیز مورد استفاده قرار گرفته ، اما  در استفاده از کالابرگ بسته به شرایط بازار و اعتبارات مربوطه تصمیم گیری می شود.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه در رابطه با کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر که برای آنها کالابرگ اعلام می شود، در حال توزیع مراحل قبل این کالابرگ ها هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعلام جدید کالابرگ نداریم.

 ضیغمی ادامه داد: کالابرگ روغن و شکر نیز که قبلا اعلام شده در شبکه موجود است و فرصت آن نیز برای استفاده مردم نیز وجود دارد و در طی چند روز آینده کالابرگ سایر استان ها اعلام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز