مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز به برنا خبر داد

راه اندازی مخزن ذخیره‌سازی گاز شوریجه تا پایان سال‌جاری

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۶:۳۱:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۴۲
راه اندازی مخزن ذخیره‌سازی گاز شوریجه تا پایان سال‌جاری
مسعود سامی‌وند گفت: ذخیره سازی گاز در ایران با توجه به کاهش شدید عمر منابع نفتی بسیار مهم است و مخزن گازی شوریجه نیز با همین هدف تا پایان سال راه‌اندازی می شود.

"مسعود سامی‌وند"، مدیر عامل شركت ذخیره سازی گاز ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا، مخازن سراجه قم و شوریجه را از مهم‌ترین مخازن ذخیره سازی گاز در کشور خواند و گفت: برخی از مخازن ذخیره سازی در آستانه راه اندازی و برخی دیگر نیز، در دست مطالعه و بررسی هستند.

وی افزود: ایران با دارا بودن 33 هزار میلیارد مترمکعب گاز طبیعی، 17 درصد از کل گاز جهان را در اختیار دارد که این امر در کنار موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در منطقه خاورمیانه و دسترسی به آب‌های آزاد، مزیت مهمی برای کشورمان محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران، با اشاره به تشکیل سازمان کشورهای صادرکننده گاز ادامه داد: با توجه به حجم ذخایر گازی که در ایران و برخی کشورها مانند روسیه وجود دارد، این کشورها تا افق 1404 تبدیل به قدرت‌های اصلی گازی جهان می شوند، بنابراین به ذخیره سازی گاز در کشورمان نیاز داریم.

سامی‌وند، با تاکید بر اینکه لزوم افزایش تلاش‌های اقتصادی کشورمان در سال جاری یعنی سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی نام گذاری شده است، اظهار داشت: ذخیره سازی گاز، یکی از طرح های عظیمی است که آثار مثبت آن برای نسل های بعدی کشورمان مشخص می شود.

وی تصریح کرد: مخزن سراجه قم از مهم‌ترین مخازن ذخیره سازی گاز در کشور است اما در صورتی‌که فاز اول آن نیز به نتیجه مطلوب نرسد، مخازن سراجه شمالی یا گنبد نمکی به عنوان احیا کننده آن در نظر گرفته شده اند.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران، با بیان اینکه 60 درصد از طرح بزرگ مخزن شوریجه به اتمام رسیده و تا زمستان سال جاری به اتمام می رسد، اظهار داشت: بسیاری از مخازن نفتی ایران در نیمه دوم عمر خود قرار دارند بنابراین ذخیره گاز و تزریق آن به میادین نفتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز