هیات وزیران تصویب کرد

مهلت یک‌ساله بازپرداخت بدهى چایکاران به بانک‌ها تمدید شد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۰۶۹
مهلت یک‌ساله بازپرداخت بدهى چایکاران به بانک‌ها تمدید شد
دولت در راستای حمایت از تولیدات داخلی و به منظور بهره‌مندی چایکاران از تسهیلات اعطایی، با تمدید مهلت یک‌ساله بازپرداخت بدهى چایکاران به بانک‌هاى عامل موافقت کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تمدید مجدد یک‌ساله مهلت اعطایی به چایکاران به منظور بازپرداخت بدهی های خود به بانک‌های عامل موافقت کردند.

این مصوبه از سوی "محمدرضا رحیمی" معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

یادآور می شود، دولت در مصوبه ای، دستگاه‌های مربوط را موظف کرده بود در خصوص تسهیلات یکصد و پنجاه میلیارد ریالی اعطایی بانک‌های ملی و کشاورزی(کم بهره) برای استان های مازندران و گیلان در زمینه به‌زراعی باغات چای و همچنین مبلغ 60 میلیارد ریال بلاعوض دولت بابت خرید چای خشک از کارخانه‌های چای شمال به سازمان تعاون روستایی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

همچنین دستگاه‌های مربوط موظف شده بودند با اتخاذ راهکارهای موثر موجبات جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، فرآوری و توزیع چای را فراهم کنند.

بر این اساس، دولت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور را موظف کرد، ردیف بودجه مستقل برای سازمان چای را در بودجه سال 1389 و سال‌های آتی پیش بینی کند.

بر اساس این مصوبه، کارخانه‌های چای یا تشکل‌های مربوط که دارای بدهی سررسید شده و معوق به سیستم بانکی هستند، موظف شده بودند، ظرف 6 ماه از زمان ابلاغ این تصویب نامه، نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند که بر اساس مصوبه جدید دولت، مهلت شش ماه به مدت یک سال دیگر تمدید شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز